ŽUPNIJI ŠMARJE IN POMJAN.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
ŠKOFIJA KOPER.
Prisrčen pozdrav iz
Koprskega studia radia Ognjišče, spoštovane poslušalke in poslušalci. V naši
oddaji Iz življenja naših župnij bomo tokrat predstavili dve župniji: Šmarje in
Pomjan blizu Kopra. Zato so zdajle z mano v našem studiu tamkajšnji župnik gospod
Igor Lovišček in trije njegovi sodelavci, gospa Sonja Krtelj in gospod Filip
Krtelj in Tina Sabadin. Lep pozdrav vsem.
Dober dan. Lep pozdrav.
Šmarje in Pomjan, povejte
nam nekaj o teh župnijah, gospod Filip.
No, če bi lahko povedal o
tem, da je, so Šmarje šest oziroma osem kilometrov od samega Kopra v smeri
proti Hrvaški meji, poti Kaštelu, na samem griču bi rekli, Šavrinskem griču na
višini, nadmorski višini dvesto petinsedemdeset metrov, medtem ko je Pomjan pa
nekoliko višje, okrog tristo, tisto dvajset nadmorske višine. Staro ime za
Šmarje je Sveta Marija na hribu in to smo želeli in bomo še vztrajali na tem,
da bi mogoče nekega dne to ime povrnili tem Šmarjam, drugače pa so za časa
romanskega prebivalstva v tem prostoru tudi ta del imenovali Monte na kratko,
Monte di Capodistria, torej Hrib nad Koprom. Govori se o tem in tudi zapisano
je v knjižici, ki jo je pred leti prav pomagal pripraviti vaš sodelavec Alberto
Pucer, da je bila prva cerkev posvečena Mariji že leta, 1084-ega leta, o tem
govori in piše tudi Simon Rutar, piše pa tudi o tem, da so bile tedaj še tri
cerkvice poleg cerkve Marije Brezmadežne, in sicer cerkev svetega Blaža, potem
cerkev svetega Antona Puščavnika in cerkev svetega Križa. Te dve so dejansko
zginile, tako da imamo samo cerkev svetega Antona Puščavnika in župnijsko
cerkev Marije Brezmadežne. Mogoče bi bilo prav omeniti tudi to, da je v našem
zvoniku vgrajena tranzena, to je kamnito okno iz devetega stoletja, ki
predstavlja začetek krščanstva v tem prostoru, torej takrat so se začele pač
zidati prve cerkve tudi na teh Šavrinskih gričih, kajti Koper, Izola in Piran
kot najbližja mesta z romanskim prebivalstvom so imele dosti več cerkva in tudi
je bila recimo cerkev tam močneje prisotna, medtem ko so tej griči, Šavrinski
griči bili naseljeni kasneje s slovanskim, poganskim prebivalstvom, ki se je
kasneje pač pokristjanilo, no, v tem smislu.
Torej na vsak način bogata
in zanimiva zgodovina. Mogoče še, kako je pa z zavetniki v Pomjanu?
No, Pomjan je pač res s
svojim mogočnim zvonikom, ki kraljuje nad celim Koprskim, bi rekel zalivom in
je pogled že s Kopra na to mogočno cerkev, predvsem na njen prekrasen zvonik in
staro cerkev, kjer je zavetnik sveti Jurij. Imajo pa še eno manjšo cerkev naši
sosedje na Pomjanu in sicer cerkev, ki je posvečena Mariji.
ŽUPNIJA V OČEH DOMAČEGA
ŽUPNIKA.
Hvala za to predstavitev.
Zdaj pa ste na vrsti Vi, gospod župnik Igor Lovišček. Približno slabi dve leti
ste v teh krajih. Kako ste spoznali ti svoji dve fari, kako, kakšni sta v vaših
očeh?
Torej, od začetka gotovo,
da je bilo zelo čudno, ker zmeraj je bilo tako, da je naš škof v Istro pošiljal
mlade duhovnike in tako, jaz sem prvi tukaj, tako rekoč najstarejši zdaj skoraj
v celi Istri, tako da sem bil prepričan, da se tukaj ne bom mogel nikoli privaditi,
saj veste, kako je. Še drevo, če bi prinesli iz Brd v Istro ne vem, če bi
raslo, kaj šele človek, ki ima čustva, ne. Ampak ne vem, Jezus mi je dal tako
močno, to je gotovo Njegovo delo, ni moje, da sem se zelo hitro privadil. Sem
zelo vesel, ne, da sem v teh krajih, torej je drugače kot sem prej mislil, da
bo. Jaz sem predvideval, da so stvari veliko slabše v Istri kakor so, ne vem,
sem imel zelo napačen pogled na Istro, ne vem, kdo nam je to vbijal v glavo,
nam pere možgane, ampak na koncu pa vidiš, da je tukaj zelo lepo, prijetno,
tako da zdaj bi zelo, če bi mi škof rekel, bi šel, ker moram biti pokoren,
ampak bi šel že težko ven iz Istre.
To se pravi, slabi dve
leti sta bili dovolj, da ste nekako začutili te kraje in tudi ljudi. Pa Vas
zdaj prosim, da nam malo bolj predstavite tudi, koliko ljudi, koliko duš spada
k tej vaši župniji, koliko je takih prizadevnih nedeljnikov in tistih, ki
storijo še malo več, skratka: Kako je pa z verskim življenjem?
Župnija Šmarje skupaj s
podružnico Gažon šteje tisoč tristo ljudi, medtem ko Pomjan ima nekaj čez,
torej tukaj je prebivalstvo zelo mešano, tako da v Pomjanu je gotovo skoraj več
muslimanov, kakor pa domačinov ali pa so tudi pravoslavni in tudi v Šmarjah je
dosti tega. Recimo ena vas, ki se imenuje Paderna, ki je silno lepo obnovljena,
prej je bila izven cestnega območja, tako da so vsi domačini zapustili to vas,
potem pa so jo kupili Hrvatje, večina iz Bosne, tako da tam je recimo ene par
družin muslimanskih, par pravoslavnih in vsi ostali so Hrvatje katoličani in se
izredno lepo počutim v tej vasi, zelo mi je draga, ne, in tudi to, da je tako
močno mešano prebivalstvo, ne vem, jaz sem nekako, občutek imam, da sem tega
zelo vesel, to je, ne bom rekel, da vsaki dan, ampak dostikrat, dostikrat se mi
zdi tako lepo, da zjutraj lahko že molim za vse, ki so v moji župniji, za
pravoslavne, za muslimane, za katoličane.
IZ FARNE KRONIKE.
Gospod Filip Krtelj, že
uvodoma, ko ste predstavili obe župniji, predvsem župnijo Šmarje, smo slišali,
da sta obe župniji, župniji z bogato tradicijo, da sta stari župniji. Pa mogoče
pokukamo malo v farno kroniko.
No, torej vsekakor bi bilo
potrebno poudarit, da je bila Šmarska vas med drugo svetovno vojno dvakrat
požgana do tal in da je dejansko nekaj arhivov ostalo le v cerkvi sami, vse
ostalo kar je bilo v tistih tako imenovanih dopo lavoro so rekli tako, to so
bili prostori, kjer so se dejansko ljudje srečevali v smislu kakšne knjižnice
ali kaj takega, požgano in uničeno, niti fotografij ni iz preteklosti, ampak v
župnijski kroniki ugotavljamo, da je že iz leta 1698 imamo zapisana imena vseh
duhovnikov v času službovanja v Šmarjah in so to pretežno devetdeset procentov
slovenski duhovniki, torej slovanska imena, bodisi da so bili to hrvaški duhovniki
ali pa slovenski, ampak ni bilo, da bi bilo tukaj recimo pretežno italijansko
govoreči, potem veliki premiki so se dogodili skoraj štiri desetletja so namreč
čakali naši predniki na to, da so prosili za pomoč, da bi dozidali cerkev v
letih od 1880 pa do 1926-ega leta, ko se jim je končno uresničila želja in so
ob dejansko razglednem stolpu, ki je bil ločen od same cerkve potem dozidali
ladjo, tako da je pač ta cerkev bila toliko prostorna, ker je bilo pač v tistem
času skoraj tisoč duš bi rekli, tako kot ste uvodoma rekla, v sami Šmarski
vasi, torej tam na začetku okrog leta 1900, to je bil sigurno en velik mejnik
skozi čas, potem med drugo svetovno vojno bi bilo spet tudi za omenit dogodek,
da je sto triindvajset hiš dejansko zgorelo v vasi in da je župnik takratni,
gospod Čišot, ki je znal nekaj nemških besed, rešil pred požigom tudi samo
cerkev, ker se je zateklo v glavnem žene in otroci, možje so se razkropili, ker
drugače bi jih čakala pač najslabša usoda, vojaki nemški so že zažgali tudi
vrata cerkvena in je pokleknil pred takratnega tistega nemškega stotnika.
Gospod Čišot, v našem prostoru slabo govorimo nemško, zato so, ker smo pač
bližje italijanski meji in govorimo pač vsi lažje italijansko, tako da nihče ni
znal razen Čišota nekaj nemških besed, da ga je izprosil, da je pač to ostalo
in iz naše kronike pa vlečemo kar precej in pripravljamo zdaj v kratkem tudi
eno obširnejši knjigo, ki bi govorila tudi o naši župniji in njeni preteklosti.
(pesem)
Uvodoma smo slišali, da je
župnija Šmarje veliko večja od župnije Pomjan, po številu duš, po številu
prebivalcev, to verjetno vpliva tudi na organizacijo dela z mladimi. Gospod
Lovišček, kako ste zastavili to delo z otroki?
Torej, Pomjan je bil
najprej verjetno večja župnija od Šmarij, je bila pomembnejša, samo potem, po
tej vojni, je ogromno, oziroma večina prebivalstva po vojni zbežalo v Trst in
tako je ostala vas prazna in tako sedaj so drugi pokupili te njihove hiše.
Torej verouk imamo v Šmarjah, imamo tudi eno katehistinjo, Sabadin Darjo, potem
imamo Filipa, ki zdaj uči tri razrede, potem prihaja župnik iz Krkavč, naš
dekan, ki tudi uči dva razreda, torej edino jaz nimam nobene ure verouka, ampak
tudi zaradi tega, ker sem lani ravno v počitnicah imel težko operacijo in tako
in imam sedaj komaj nauk za prvoobhajance.
Ahm.
In to. Hodijo pa v našo
župnijo k verouku tudi otroci s sosednjih župnij kot je Koštabona, kot so
Krkavče, potem podružnica Puče, tako da je dosti otrok, pri nauki jih je kakih
sedeminosemdeset, ampak dosti jih je, se reče, iz teh župnij.
ZA ŽIV UTRIP ŽUPNIJE SI
PRIZADEVAJO.
Rekli smo nekaj o otrocih,
zdaj pa morda še drugo, kar je živo v vaših župnijah. Začnimo z bogoslužjem.
Kaj, kdo vse prispeva k lepoti bogoslužja pri vas. Mogoče gospa Vi, Sonja,
gospa Sonja Krtelj.
No, jaz bi povedala nekaj od
pevske zbora, v katerem tudi sodelujem in lahko povem, da cerkveno petje v
župniji Šmarje ima zelo bogato tradicijo, tako da pravzaprav že skozi
desetletja ni prenehal z delovanjem, najtežje je bilo pred samo drugo svetovno
vojno, ko so italijanske oblasti prepovedale petje v slovenskem jeziku, vendar
so domoljubni Šmarčani vztrajali in bili zato skupaj s tedanjim župnikom
gospodom Cerarjem tudi kaznovani, kot lahko razberemo iz župnijske kronike.
Zbor Marije Brezmadežne kot smo ga poimenovali pred dvema desetletjema združuje
trenutno trideset pevcev, od tega skoraj polovico moških. Že skoraj štirideset
let v cerkvi orglar Adelja Bažec, ki me je pred dobrimi dvajsetimi leti
povabila, da bi sodelovala pri zboru in pomagala z dirigiranjem. Od takrat z
Adeljo zelo dobro sodelujeva. Glede na sestav zbora ter redne pevske vaje si
zbor lahko privošči tudi zahtevnejše cerkvene skladbe. Zbor predstavlja skoraj
četrtino nedeljnikov. V zboru so pevci stari od trideset do najstarejših, ki
imajo petinsedemdeset let. Sodelujemo pri nedeljskem bogoslužju, za praznike
pripravljamo vedno kaj novega. Zbor se udeležuje redno organizirane Božičnice,
na sveto Cecilijo obiščemo cerkev v Loki, ki ji je posvečena in v Marijinem
mesecu maju že več kot dvajset let se udeležujemo in organiziramo srečanja vseh
pevskih skupin, ki delujejo na območju krajevne skupnosti Šmarje z naslovom
Šmarje v pesmi. Enkrat letno, to je na praznik svetih treh kraljev se s pevci
dobimo na družabni večerji. Zelo pomembno se mi tudi zdi, da se iz tako
imenovanega poročnega zbora razvil tudi mlajši cerkveni zbor, ki šteje do
petindvajset pevcev. Prepevamo ob spremljavi kitare in drugih ritmičnih
inštrumentov, v glavnem novejše cerkvene skladbe in cerkvene popevke, poročni
zbor smo mu nadeli ime pred leti, ker smo s prepevanjem sodelovali samo na
porokah v naši župniji. Letos smo se dokončno dogovorili za redne vaje, ki jih
imamo enkrat tedensko v sobotah. Zbor bo enkrat mesečno sodeloval tudi pri
nedeljskem bogoslužju. Dolga leta je pomembno mesto imel tudi otroški zborček,
ki deluje občasno, predvsem zaradi manjšega števila otrok v Šmarjah, oziroma
razkropljenosti le teh v drugih zaselkih. Zato pa je prepevanje sestavni del
verouka. Pomembna je tudi šola za mlade kitariste, ki je skozi leta dala več
deset mladih kitaristov. Zelo si želimo, da bi v bodoče v medžupnijskem
pastoralnem centru v Šmarjah končno dobili primerne prostore za pevske vaje in
medsebojno druženje. Upajmo, da bomo z Božjo pomočjo v prihodnjih dveh, treh
letih ta cilj tudi dosegli.
Naši poslušalci so zdajle
morda ponekod kar malo nevoščljivi, kajti nedeljske maše morajo biti gotovo
zelo lepe, če imate tako zavzete pevce, ampak k lepoti bogoslužja prispevajo
tudi drugi, pa bi prosila, da tudi o njih nekdo še spregovori.
Ampak v naši cerkvi tudi
imamo zelo dobro mežnarico, krasilko, ki od kar se je poročila v Šmarje, skozi
desetletja ona že krasi cerkev in lahko bi rekel, da je prava umetnica, recimo
zdaj za Veliko noč so rekli nekateri ljudje, da ko so prišli v cerkev, da je
bila tako lepo okrašena, da so jim prišle solze v oči. To je ona, gotovo pa, da
je v Šmarju zelo veliko ljudi, ki sodelujejo pri maši.
Strežniki…
Torej strežniki, zdaj jih
je, v začetku, ko sem prišel, je bilo strežništvo malo v krizi. Zakaj? Ker eni
so odšli, odraslih mlajših spodaj ni bilo, so bili samo od ene družine, ki ima
sedaj skupaj šest fantov in štirje od teh so že ministrantje, no, zdaj so
prišli zraven tudi drugi.
Ja, lahko omenimo tudi, bi
rekel, da imamo redno tudi pare, ki berejo berila, recimo moški pa ženska, v
glavnem starejše osebe, no, občasno pripravimo, da tudi kakšni mladinci ali pa
mlajši, pa preberejo prošnje, pa to, da imamo skrbnika in vzdrževalca zvonika,
pa da imamo tri pobiralce plus posebnost, še žensko, ki pomaga pri pobiranju,
torej, da so štirje pobiralci, potem so tukaj, jaz bi jih lahko naštel se mi
zdi, in bomo kakšnega tudi spustili, ljudi, ki skrbijo tudi za samo župnišče,
so tako, da se tukaj hvala Bogu ena zdrava skupina ljudi, če govorimo o
osemstotih ljudeh v Šmarjah recimo tistih sto petdeset do sto osemdeset jih
lahko v vsakem momentu skupaj zberemo in to je v glavnem ta cerkvena skupnost,
ki še vedno drži skupaj, zato je zelo pomembna stvar odločitev, da naredimo v
Šmarjah tako imenovani medžupnijski pastoralni center, torej prostor, ki bi omogočal,
da bi se, recimo glede na to, da je pomanjkanje duhovnikov, da bi se dejavnosti
iz teh manjših vasi prenesle v center, zato pač bi služilo bivše staro
župnišče. Ko bi starejši objekt zdaj popolnoma na novo sezidali in tam
pripravili eno manjšo dvorano, uredili pogoje, kjer bi imeli tudi otroci vse
pogoje za en normalen verouk, kjer bi lahko recimo tudi kot je prej omenila
Sonja, pevci imeli svoje pevske vaje, kjer bi bil prostor za druženje,
seminarje, to nam je velika želja in upamo, da je prav ta generacija, da bo to
uspela recimo v naslednjih petih letih nekako spraviti skupaj in bi bilo to eno
veliko zadoščenje in velik uspeh za našo župnijo.
Takšen dom pa je gotovo
smiseln takrat, kadar so žive skupine, ki bi se v njem zbirale. Pa je zdajle
mogoče ravno prava priložnost, da spregovorimo nekaj še o tem. Gospa Tina
Sabadin, Vi bi povedali nekaj lahko o zakonski skupini.
Ja, sem tudi sama članica
oziroma z možem sva člana zakonske skupine, ki smo jo v Šmarjah oblikovali pred
šestimi leti na lastno željo in pod okriljem prejšnjega župnika Jožefa Korena.
Sestavljamo jo štirje pari, ki se redno srečujemo enkrat mesečno in nekako
imamo organizirano, da smo vsakič pri drugi družini, katera tudi pripravi temo
za pogovore za ta večer. Te teme pa črpamo iz vsakdanjega, družinskega
življenja. Iz verskega življenja, izmenjujemo med seboj izkušnje pri vzgoji
naših otrok, vse to pa seveda pod duhovnim vodstvom našega župnika Igorja.
Srečanja so pomembna tudi za posamezne pare, saj so povod za medsebojno komunikacijo,
za pogovore med zakoncema, pomembno je tudi prijateljstvo, ki nas med pari
veže. Sami sicer kot skupina, zakonska skupina sicer nimamo večjega vpliva na
širšo dogajanje v župniji, smo pa vsi člani vključeni v druge skupine, v druge
oblike dela v župniji. Tako smo nekateri člani župnijskega pastoralnega ali
gospodarskega sveta, smo člani pevskih zborov, nekateri sodelujejo pri biblični
skupini, smo tudi jasličarji v predbožičnem času. Predvsem na podružnici Gažon
smo pač dva para, ki postavimo vsako leto jaslice in rada bi povedala to, da
menim, ker kar vztrajamo kljub majhnim otrokom in se sproti rojevajo nam, smo
lahko za zgled za oblikovanje še drugih zakonskih skupin in bi kar povabila
zakonce iz naše župnike, da se kar odločijo in v bistvu oblikujejo še, da bi
zaživele še druge zakonske skupine.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
Gospa Tina, mogoče kar Vi
poveste, kako deluje pa Karitas.
Ja, tako. V okvirju
Karitas je zbranih deset sodelavcev, ki se srečujejo enkrat mesečno, po navadi
je to prvi ponedeljek v mesecu, kjer se tudi dogovorijo za celotno delo za
tekoči mesec, ne. Nekaj časa pa posvetijo tudi duhovnemu oblikovanju. Kaj je
njihovo delo? Skrbijo za ostarele in bolne, se pravi, ostarele in bolne iz naše
župnije obiščejo najmanj dvakrat na leto, to je ob Božiču in Veliki noči, potem
pod okrilje delovanja Karitas spada tudi delitev hrane, dvakrat do trikrat
letno, župnijska Karitas pomaga tudi s šolskimi potrebščinami, poveže se s
šolsko svetovalno službo na osnovni šoli v Šmarjah. Poiščejo skupaj najbolj
potrebne in potem ob začetku šolskega leta podarijo zvezke ali bone za nakup
šolskih potrebščin, za otroke, ki želijo, doma nimajo sredstev za
počitnikovanje, jim omogočijo poletne enotedenske počitnice v Soči, potem v
domu Danica na Gažonu, to je dom ostarelih župnijska Karitas organizira trikrat
letno sveto mašo, okrog Božiča, Velike noči in pa na dan bolnikov. V postnem
času pa vsak petek molijo z oskrbovanci žalostni del rožnega venca. Vsako leto
tudi na zahvalno nedeljo povabijo pare, ki v pač tekočem letu praznujejo
okrogle obletnice zakona, k slovesni sveti maši s posebnim blagoslovom, ter v
tednu Karitas organizirajo zbiranje oblačil in hrane ter tudi predavanja.
(pesem)
Kaj je tisto, zaradi česar
bi se Bogu še posebej zahvalili, da ste ti zadnji dve leti v Šmarjah in v
Pomjanu, župnik v Šmarjah in Pomjanu?
Torej, Bogu sem moram
zahvaliti za to, da sem sploh sem prišel, Bogu se moram zahvaliti, da sem
takrat poslušal škofa, ker je bila skušnjava, da bi ga ne poslušal, ker jaz sem
bil prepričan, da mene ljudje ne bojo sprejeli, jaz sem bil prepričan, da me
bodo kamnali, da sem pregnal enega mladega duhovnika. In kaj bodo ljudje rekli?
Torej vesel sem prav to, da sem spoznal ta del Slovenije, Istro. In da bi zelo
veliko zgubil v tem življenju, če bi ne prišel v Istro, če bi ostal samo na
Goriškem.
SADOVI TRUDA, ZNAMENJA
UPANJA.
Podobno vprašanje še za
vas, druge, mogoče najprej gospod Filip.
Jaz bi vse poslušalce
današnje oddaje, poslušalce radia Ognjišča povabil v našo vas ali pa mogoče
tudi na romanje k Mariji Strunjanski in v podaljšku recimo, da bi se oglasili
na tem našem Šavrinskem hribu, pri sveti Mariji na Hribu, torej v naši vasi, v
naši župniji prav v času oktobra meseca, ko imamo belo nedeljo, to smo edini,
pravi naš župnik, ki imamo belo nedeljo prvi vikend v oktobru mesecu, takrat ko
je ta prostor tudi bolj obarvan bi rekel z rdečem listjem našega Refoška, ki
kraljuje na teh naših hribih, torej povabilo vsem, da pridejo na romanje v
Strunjan, da v podaljšku obiščejo našo vas, da okušajo mogoče tudi kozarec
rdečega refoška v tem prostoru, bela nedelja pa bi bilo prav, da mogoče to
čisto na kratko povemo, zakaj pravzaprav bela nedelja. Bela nedelja je zato,
ker smo pred dvesto štiridesetimi leti, takrat Šmarčani oziroma naši predniki
kupili kip Matere Božje z Jezuščkom v Benetkah, ga pripeljali z barko, z ladjo
v Koprsko pristanišče in od tam pospremili v procesijo po tem našem gričevju v
same Šmarje. Ta kip še vedno kraljuje v naši cerkvi. Malo prej sem tudi omenil
dejansko tole idiličnost tega našega prostora, ki ga vsak pač ne vidi, zato ker
smo iz glavne ceste nekoliko umaknjeni in kot rečeno marsikdo bodisi v Prekmurju
ali pa na gorenjskem, ki zdajle posluša to oddajo, bi si želel priti v takšno
vas, ampak ta vas ne bi bila oziroma tudi pač župnija ne taka, če ne bi bilo
tudi nekaj dobrotnikov, ki nam stojijo ob strani, tudi v preteklosti smo imeli
to srečo, da so nekateri, ki so se izselili iz našega prostora prav za zadnjo
zapuščino pomagali pri temu, da smo našo cerkev v celoti obnovili leta
2001-ega, takrat smo obnovili zvonik, obnovili nove zvonove, postavili,
obnovili celotno cerkev in hvala Bogu je to, da so tej ne samo pokojni, ampak
da so še vedno tudi nekateri živi, ki pomagajo pri tem našem, pri tej naši
rasti župnije. To, da je pa najvažnejše to, da v zadnjih par letih naši ljudje
ogromno pomagajo pri tem, da zbiramo tako imenovano z oljčno akcijo sredstva s
katerimi pravzaprav ta naša župnija lahko pripravlja ene take smele načrte, da
delamo ene velike premike tudi v, ne samo v duhovnem delu življenja, ampak tudi
v materialnem.
Gospa Sonja, bi Vi k temu
kaj dodali ali boste samo pritrdili?
Je vse res, kar je
povedal. Povedala bi samo še to, da v sredi v kateri živimo, imamo prijazne
ljudi, dobrotne ljudi. Vsi ki nas obkrožajo, čutimo da se imamo radi in da nam
vse to, kar delamo, ni težko.
Še Vas, gospa Tina, moram
vprašati.
Zelo dobro, jaz sem
rojena, sem tam od otroštva sem rastla znotraj Cerkve, znotraj že otroškega
pevske zborčka, znotraj skupine, kjer sem se učila kitaro, kasneje sem tudi
sama en čas vodila otroški zborček, kolikor mi je čas dopuščal v biblični
skupini, zdaj v cerkvenem zboru, mlajšem cerkvenem zboru, vsak dan, vsako delo,
ki ga skozi teden opravljam, me bogati in mene in s tem tudi mojo družino in
ljudi okoli mene.
Torej na vsak način veliko
optimizma, veliko dobre volje je bilo slišati iz teh vaših župnij o življenju v
Šmarjah in Pomjanu. Naj tako ostane tudi v prihodnje in naj vas pri tem
podpirata vaša nebeška zavetnika Marija Brezmadežna in sveti Jurij. Torej
Marija Brezmadežna in sveti Jurij.
Prosita za nas.
ŽUPNIJA SE JE PREDSTAVILA. HVALA ZA
VAŠO POZORNOST IN VABLJENI NA ODKRIVANJE NOVE ŽUPNIJE PRIHODNJI PONEDELJEK.
Ni komentarjev:
Objavite komentar