ŽUPNIJI SEČOVLJE IN KORTE.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
ŠKOFIJA KOPER.
Drage poslušalke in
cenjeni poslušalci, lepo pozdravljeni iz koprskega studia radia Ognjišče.
Tokrat bomo v oddaji Iz življenja naših župnij predstavili župnijo Sečovlje in
župnijo Korte, ki je v njeni soupravi. Z nami so tukaj gospod župnik Dinko
Bizjak. Lepo pozdravljeni.
Dober dan.
Mojca Vozič, mlada
katehistinja, ki bo letos prvič začela s katehezo otrok.
Lep pozdrav.
In Darinka Jug, ki je
zborovodkinja pevskega zbora župnije iz Kort.
Pozdravljeni.
Na začetku bi bilo dobro
spregovoriti nekaj podatkov o Sečovljah kot takih, o župniji čisto splošno,
poznamo vsi Sečoveljske soline, vemo da smo zelo blizu hrvaški meji, pa bi
prosil gospoda župnika, da mi malo več pove.
No, če že začnemo s krajem
samim, ki se omenja že v devetem stoletju in je predvsem znan že na začetku po
solinah, hitro torej ugotovimo, da je to blizu morja in da se nahajamo res ob
Hrvaški meji, ob Savudriji, drugače pa je še reka Dragonja, pa Drnica in potem
proti severu mejimo s sosednjo župnijo Kortami in potem na zahodu s sosednjo
župnijo Lucijo, se pravi, da se nahajamo na samem jugu naše slovenske zemlje
in, torej v Piranskem zalivu, in z ozirom na to teče vse življenje, se pravi,
da gre za Slovence, Hrvate, Italijane, ki živijo na tem območju, se pravi da
gre za Slovensko Istro in vse te značilnosti odsevajo tudi v sami župniji.
Korte so pa izrazito Istrska
vas, ležijo nad Sečovljami, nad Izolo. Kako je to?
Ja, znana so izkopavanja
posebno na Kaštelirju nad Izolo ali blizu Kort in že ta kažejo na naseljenost v
prazgodovini in sama geografska lega je res zanimiva, gre za neko majhno, tako
planotico, ki dominira dejansko nad Piranskim zalivom ali nad Izolo in dolino
Drnice, torej je majhna, strnjena vas, ampak ima pa več zaselkov in z značilno
istrsko arhitekturo.
Farni zavetnik v Sečovljah
je sveti Martin, in njemu je tudi posvečena župnijska cerkev. V Kortah pa je
zavetnik župnije?
Sveti Anton puščavnik.
ŽUPNIJA V OČEH DOMAČEGA
ŽUPNIKA.
Gospod Dinko, Vi torej
vodite dve župniji, torej župnijo Sečovlje in župnijo Korte. Kako zmorete to
vse sami?
Hvala Bogu imam pomočnika,
drugače bi bilo res težko in sicer iz Kopra mi prihaja na pomoč prelat
monsignor magister Renato Podbersič, ta mi pomaga, ampak samo ob nedeljah in
praznikih, drugače pa med tednom imam pa obe župniji prav jaz čez v celoti.
Povejte nam nekaj več o
teh dveh župnijah. Najprej o Sečovljah, ne vem. Kdaj je bila ustanovljena?
Ja, župnija Sečovlje je
ustanovljena 1940-ega leta, se pravi, tik pred drugo svetovno vojno, prej je
spadalo to področje pod veliko Piransko župnijo, tudi torej sosednja Lucija, pa
Portorož, to je vse spadalo pod župnijo Piran. Ta je stoletja obvladovala tudi
ta prostor, kjer so sedaj te soline, in po vojni se je začelo število
prebivalstva naraščati, tako da se je čutila potreba po ustanovitvi župnije. Je
pa bila že kaplanija 1895-ega leta in je prihajal prav en duhovnik posebej v
Sečovlje, ki so že nastajale kot neko naselje, torej že tvorile pogoje za novo
župnijo. Glavna župnijska cerkev je posvečena svetemu Martinu, ta je verjetno
že omenjena okrog 1500, potem Naldini jo omenja 1700, vsekakor pa je v sedanji
obliki ta cerkev iz 1822-ega leta. Je pa še starejša, tako je videti po
podatkih, podružna cerkev svetega Jerneja na Seči, in sicer prvič se omenja
1417-ega, potem je bila povečana 1670-ega leta in taka je ostala do današnji
dni, obnovljena pa je bila okrog 1900-tega leta.
Na Seči ste imeli praznik
v avgustu.
Seča ima svoj praznik in
to je sveti Jernej, 24. Avgusta goduje in od nekdaj so ga solinarji povezovali
z zaključkom pobiranja soli in je vedno bil tudi na ta dan ali nedelja potem
blagoslov soli in ta tradicija se je sedaj obnovila in letos je bila že druga
taka šagra, bi rekli, ali vaški, krajevni praznik v zvezi s svetim Jernejem in
blagoslovom soli. Medtem ko v Sečovljah imajo pa praznik svetega Urha, ali po
italijansko rečejo fiera di san d'orligo, kajti prva cerkev v Sečovljah je bila
posvečena prav svetemu Urhu in ta se omenja tam okrog 1300, vendar zdaj ne
obstoja več ta cerkvica, ampak svetnik je ostal živ in tudi šagro v Sečovljah
torej povezujejo s tem svetnikom, ki goduje 4. julija.
Kakšen je pa obseg župnije
Sečovlje in morda število vernikov.
Župnija obsega del
Dragonje, potem celo Sečovlje, Precak in Sečo in na tem območju živi sedaj več
kot dva tisoč petsto ljudi. Število narašča, tako da v par letih bo tukaj
gotovo tri tisoč ljudi.
Pa v Kortah?
V Kortah pa lahko omenimo
župnijo že 1579-ega leta, kdaj pa je natančno ustanovljena župnija se ne ve.
Župnijska cerkev je posvečena svetemu Antonu Puščavniku, ki goduje 17.
januarja, vendar se v tem zimskem času ne obhaja praznovanje, ampak tretjo
nedeljo v oktobru, ko se obhaja tako imenovano opasilo ali glavni župnijski
praznik. No, v tej cerkvi, ki je lepo poslikana iz 1932-ega leta, lahko
občudujemo freske Virgilija Pitchscheiderja, je pa v tej cerkvici znamenita
baročna, pravzaprav gotska kustodija iz leta 1468, kjer se vidi glagolski napis
in je to eno dejstvo, torej da so v teh krajih, posebno v Kortah delovali
glagoljaši, tega v Sečovljah pa ni. Je pa Kortežanska župnija tipično
slovenska, medtem ko župnija Sečovlje torej pozna dvojezičnost, tako da imamo
in verouk in maše in tudi oznanila, pridige in tako naprej, imamo vse
dvojezično. Kar se tega tiče vidim veliko razliko med Sečovljami in Kortami.
No, župnija Korte obsega nekaj zaselkov, vasi, to je Malija, Cetore, Morgani,
Medoši in Čedlje, Je tipično taka vaška župnija in bolj tradicionalna, medtem
ko Sečoveljska župnija je zelo nova, malo domačinov in je veliko priseljencev.
Je pa prebivalstvo spet različno, v glavnem v Kortah kmečko, medtem ko v Sečovljah
pa solinarsko bomo rekli ali turistično obarvano, ni pa kakšne velike
industrije, ne v Kortah ne v Sečovljah.
Gospod Dinko Bizjak,
povejte nam prosim malo o zgodovini v župniji Sečovlje in Korte. Kakšni so bili
morda, kakšni pomembni dogodki ali pa ljudje, ki so zgodovino župnij precej
zaznamovali.
No, ker je to zelo mlada
župnija, torej šele iz leta 1940, bi omenil skoraj kot največji dogodek novo
mašo, ki je bila pred dvemi leti, in sicer jo je imel gospod Luka Tul, ki se
trenutno študira v Rimu in bo čez eno leto končal študije in seveda se vrnil
nazaj v Slovenijo. To je velik plus za torej našo mlado župnijo.
Torej Sečovlje.
Sečovlje, ja. V Kortah pa
so v preteklosti delovali pomembni ljudje, med njimi gotovo Franc Ravnik in
gospod Karel Esih, oba bi lahko rekli Čedermaca, izjemno sta se borila tudi za
slovenščino in slovenski narod, zadnje čase pa deluje na tem področju gospa
Nada Morato, ki jo seveda ne smem izpustiti kot pomembnega človeka. Ti ljudje
zaznamujejo zgodovino nekega kraja, pa tudi neke župnije.
(pesem)
ZA ŽIV UTRIP ŽUPNIJE SI
PRIZADEVAJO.
Sedaj ko smo od gospoda
župnika Dinka Bizjaka slišali kako on vidi domačo župnijo, mislim, župnijo
Sečovlje in župnijo Korte, pa prisluhnimo še sodelavcem. Najprej bi pozdravil
še enkrat gospo Darinko Jug, ki vodi pevski zbor v župniji Korte. Koliko časa
deluje ta pevski zbor in kakšna je zasedba?
V Kortah se je vedno pelo,
to je treba takoj poudariti, ne, od kar je župnija, od takrat se je prepevalo.
Vendar obstoječi pevski zbor župnije Korte letos praznuje enainpetdeseto
obletnico neprekinjenega delovanja po drugi svetovni vojni. To je kar lepa
številka, vendar se na žalost ne moremo pretirano veseliti in praznovati.
Namreč, v zadnjih letih se nam je zbor na žalost utrudil in postaral, med župljani
za sodelovanje s petjem pri bogoslužju ni dovolj zanimanja, zato tudi ne
prirastka. Imeli smo krasen otroški pevski zbor Alabare in žal smo ga lansko
leto morali zamrzniti.
Kako zamrzniti, je
prenehal z delovanjem?
Smo rekli, da bomo
počakali na prirastek in bomo poskusili spet, zdaj pa, začetek novega
veroučnega leta je tu, bomo videli.
Kolikor vem, je ta pevski
zborček, otroški pevski zbor deloval kar nekaj časa.
Ja, skoraj deset let, zdaj
natančnih podatkov nimam pri roki. Mislim, da smo se približevali deseti
obletnici.
In celo so nekaj posneli?
Ja, tudi je bil posnet CD
oziroma kaseta z nekaj pesmicami, samo to je bilo pa predno sem jaz prevzela
zadeve, tako da o temu ne morem več kot toliko povedati.
Mogoče bomo kakšni pesmi
tudi prisluhnili, drugače pa…
Kar se tiče našega zbora,
trenutno torej odraslega mešanega pevskega zbora, trenutno prepeva le še deset
pevk in trije pevci. Zgleda da se je v kraju zakoreninilo mišljenje, da je za
redne pevske vaje in obisk nedeljskih in prazničnih maš, pa dogodkov cerkvenega
leta, potrebnih preveliko žrtev, vendar vemo, da temu v resnici ni tako, saj
prepevanje ni žrtvovanje, pač pa užitek in velika milost, tudi za mlajše, ki
naj menda ne bi imeli dovolj časa na razpolago. Sploh je lepo, če je petje večglasno.
Mimogrede, glasbo kot univerzalno govorico, vsestransko uporabno, celo
zdravilno, ki že in bo v prihodnjih desetletjih vse bolj prevzemalo vlogo ene
temeljnih vzgojnih metod in ki je resnično čisti Božji dar, vse glasneje
priznavajo tudi strokovnjaki, nevrologi, pedagogi, psihologi in še toliko
pomembnejše in vrednejše je petje v domačem jeziku.
Gospa Darinka, prosim,
povejte nam, poslušalce bo gotovo zanimalo, kako je potekala ta dolga zgodovina
zbora. Verjetno niste edina zborovodkinja, ki je delovala v Kortah.
No, pred enainpetdesetimi
leti je delovanje zbora obnovil pokojni Ivan Panger, ki je zbor tudi vodil
enaintrideset let, do prezgodnje smrti, on je postavil, postavljal zbor, ne, in
pa tudi spremljal na harmoniju tedaj. Takrat, v tistem času je prepevalo od
petnajst do dvajset pevk in pevcev. Torej po njegovi smrti oseminosemdesetega
leta, je enajst let, za enajst let prevzel zbor njegov nadobudni zagnani,
nadarjen nečak Edvin Panger, no, in takrat, v tistem času je zbor resnično
dosegel svoj vrhunec, tako številčno kot po kvaliteti, ne. Pelo je tudi do
šestindvajset glasov. No, in bili so zelo zagnani, jaz zdaj poslušam, ne, jaz
sem namreč zbor prevzela šele pred petimi peti in kot mi pravijo še, pevci so
še zmeraj isti, da so hodili na pevske vaje, če je bilo treba tudi vsak dan,
tudi vsak dan so prepevali. So si posnetke nosili domov, tako da so imeli
domače naloge, z veselje, z radostjo, mislim, nekaj neverjetnega, danes to
pogrešam. No, kakorkoli že, po enajstih letih je pač, se je oženil, mislim da,
in je zbor prepustil nasledniku, to je bil pa Grbec, če se ne motim, Danijel
Grbec, ja, in že pred tem je vskočila kot pomočnica pri orglah Elena Zajec, ki
je tudi imela omenjeni zborček Alabare nekaj let. No in po treh letih, mislim,
da je bilo tri leta, tako so mi rekli, sem pa prevzela pred petimi leti zbor
sama, Elena se je tudi omožila, nas je zapustila, tako da zdaj jaz orglam in
zbor pripravljam na pač bogoslužja.
Torej ste za vse sami.
Tako.
Poleg verjetno nedeljskega
bogoslužja pevski zbor prepeva še pri kakšnih slovesnostih?
Ja, žal ni temu tako, ne,
zdaj ta pevski zbor zaradi tega, ker imamo tri moške in deset žensk in so
glasovi že v letih, ne, to se pa seveda pozna, ne, ne moremo več kot toliko, si
ne upamo, ne, oziroma ne zmoremo, ne, pravzaprav, obnavljamo, skrbimo predvsem
za to, da se ohranja neki določen nivo, ne, da ne bi spustili kvalitete nižje
kot tako, tako da se v bistvu obnavlja, poje isti repertoar že znani repertoar
vsem ne, to so pa ljudske sakralne pesmi, radi segamo po primorskih
skladateljih: Ščeku, Vinku Vodopivcu, Stanku Premrlu, Jožetu Troštu, pa tudi
ostale slovenske avtorje iz bogoslužne pesmarica Slavimo Boga.
Hvala lepa. Mojca, Vi
boste letos prvič katehistinja v župniji Sečovlje, kako ste pravzaprav se odločili
za ta korak?
Ja, to je bila odločitev,
ki je kar nekaj časa zorela, pravzaprav sem prvo se odločila za študij
teologije, kjer sem zdaj že proti koncu, zdaj se pripravljam na pisanje
diplome. Ta prvi korak sem pa naredila, ko je me gospod oče Dinko poklical pa
vprašal, če bi sprejela to odgovornost. Imela bom tri skupine. Za sam študij
teologije sem se pa odločila v prvi vrsti zaradi radovednosti, ker sem želela
poglobiti vedenje o duhovnih stvareh in se mi zdi, da teologija res nudi širok
spekter pogleda na, tako na človeka kot tudi na vero in sodobne probleme, po
drugi strani sem imela pa vedno željo delati nekaj socialnega, torej da bi
pomagala in naredila tudi nekaj dobrega za sočloveka.
Vi ste obiskovali verouk v
Sečovljah?
Ja, tako je.
In verjetno potem tudi
srednješolski, mladinski verouk?
Ja, tudi.
Dajte nam povedati, kako
ste sami videli ta leta v Sečovljah kot veroučenka, kot mladinka?
Ja, mene je večina časa
imela sestra Sonja, ki je zelo dobra katehistinja, predvsem izraža veliko topline
in se mi zdi to otrok takoj začuti in tudi najbolj potrebuje. Tako, pač v
župniji sem se vedno počutila dobro, saj kot otrok in kot mladostnik tega ne
reflektiraš, se šele potem zavedaš, da je pravzaprav župnija nek dar, da je
sama skupnost nek dar, da si lahko v njej, ker se mi zdi, da današnji svet pač
ne funkcionira po principu prilike o izgubljenem sinu, ko se lahko vedno vrneš
in boš vedno sprejet in se mi zdi, da to je pač ta prednost župnije.
In iz tega nam lahko
poveste še kaj si želite v naprej, verjetno Vas časa kar precej dela v
letošnjem letu, vse bo novo. Kaj pričakujete od dela z otroki?
Ja, predvsem želim, da bi
se pač tudi ti otroci dobro počutili v župniji, tako kot sem se sama, se še
vedno, da bi med seboj stkali prijateljstva, predvsem pa, da bi živeli v veri,
da bi jo poglobili, da bi našli v veri smisel. To.
Hvala. Gospod Dinko, nam
lahko zaupate še, radi bi vedeli kaj več tudi o drugih skupinah v župniji
Sečovlje pa tudi v Kortah. Morda najprej v Sečovljah, pač kakšne skupine pravzaprav
sploh sodelujejo. V Sečovljah moram najprej seveda omenit župnijski svet, ne,
ki je temelj župnijskega življenja in mora biti tesno povezan z župnikom, ne.
Potem gotovo da je treba poudariti tri odbore, ki so znotraj župnijskega sveta
in to je katehetski odbor, potem odbor za oznanjevanje in za karitativnost. Se
pravi, spet gre za tri veje delovanja župnije, torej to lahko bi rekel, da so
osnove neke pastorale v župniji. Imamo, prej smo imeli nekoč skupino skavtov,
zdaj imamo pa probleme z voditelji, tako da ne moremo izvajati programov, tako
da na žalost so tudi zamrznjeni tej skavti. Je pa možnost seveda vse to obudit
ali pa da se povežemo s skavti, ki so v Ankaranu in na Škofijah. Imamo pevski
zbor, tudi je starejša populacija po letih, drugače so pa kar aktivni torej, in
predvsem sodelujejo znotraj župnije. Glede gibanj bi lahko rekel, da je nekaj
malega torej iz Marijanskega gibanja, potem Marijinega dela in Prenove v duhu.
Kakšne posebne molitvene skupine pa ni, kakšnih drugih gibanj tudi nisem zaznal
znotraj župnije. Več ali manj torej gre za standardno pastoralo, ki ne izstopa
torej iz nekega povprečja tukaj na obali.
Za Korte smo že slišali
lepo predstavitev pevskega zbora, je pa verjetno tam tudi kakšna druga skupina
še?
Ma v Kortah bi rad omenil
živi rožni venec. To je skupina desetih, petnajstih žena, no in nekaj mož je,
ki redno vsak dan torej molijo rožni venec, posebno pred mašo. To je res
hvalevredna stvar, ta molitev, ki poživlja gotovo župnijo, ampak tudi vso
Cerkev, recimo na Slovenskem in v svetu, torej ta skupina živega rožnega venca,
in potem je še Medžugorska skupina, tako bi jo lahko imenoval, enkrat na mesec,
zadnjo nedeljo v mesecu imamo prav posebno Medžugorsko tako bogoslužje s
premišljevanjem Marijinega sporočila, ki pridejo vsakega petindvajsetega v
mesecu, torej mi ga natančno premislimo in predelamo in predvsem pa molimo po
Marijinih namenih.
Toliko o sodelavcih, ki
pomagajo, ki prispevajo, da je življenje v župnijah Sečovlje in župniji Korte
bolj živo, dinamično in evangelijsko.
Ja, brez laikov ne gre,
ne, to župnik dobro ve, ampak skupnost, ki je bila prej omenjena, župnijska
skupnost, ne, temelji prav na laikih, torej, ki sodelujejo skupaj z župnikom,
ne, ki je pastir črede, se pravi, če gre za to povezavo, ne, potem je čreda na
varnem in tudi pastir lažje, torej deluje, ker ga ovce ubogajo, ne in ga
poslušajo, grejo za njim, in tako se ohranja ta čreda, ne, ki jo Kristus
dejansko poživlja in vodi. Vsako odhajanje ali razhajanje pa, torej sumljivo
ali pa celo zelo, zelo škodljivo, tako da bi, če bi kaj poudaril je prav to,
naj bo enost znotraj župnije, če hočejo seveda ljudje in duhovnik, da bo prišlo
do pozitivnih sadov.
SADOVI TRUDA, ZNAMENJA
UPANJA.
Drage poslušalke, dragi
poslušalci, tokrat v oddaji Iz življenja naših župnij predstavljamo župnijo
Sečovlje in župnijo Korte. Gospod Dinko, povejte nam, zakaj bi se kot župnik
teh župnij posebej zahvalili Bogu?
Ma rad bi se zahvalil vsem
sodelavcem v župnijskem življenju, ali v župnijski pastorali, tako rečemo,
predvsem recimo tam kjer so mežnarji, mežnarjem, potem obema, ki vodita pevska
zbora, tako v Kortah kot v Sečovljah, potem članom župnijskega sveta, potem
katehistinjam, ampak potem je še cel kup drugih ljudi, ki neutrudno dejansko
delajo, bodisi, da pridejo čistiti cerkev, krasiti, potem tistih, ki skrbijo za
vzgojo otrok v družinah, to so predvsem starši, pa tudi bolnikom, ki večkrat
vprašujejo, kako je v župniji in tako naprej, pa povejo, da molijo za tega pa
za onega, torej je cel kup ljudi, ki dobesedno živijo z župnijo, so povezani z
njo, in predvsem bi se rad zahvalil vsem tistim, ki redno hodijo k maši, ki
redno prejemajo zakramente, ki sestavljajo dejansko jedro župnije in so mnogim
v oporo. Torej brez teh ljudi, bi župnik težko prišel v stik z župljani, ne, in
tako preko laikov pa lažje uresničuje dejansko Božje kraljestvo v njihovih
življenjih, v srcih. Brez pomoči torej takega števila vernikov res bi težko
uresničili evangelij.
Sedaj pa vprašam vse tri:
Kaj so tiste stvari, ki vam pri delu, pri oznanjevanju, pri evangelizaciji
dajejo elan, vam prinašajo upanje? Slišali smo, da vse stvari niso rožnate, da
marsikje bi potrebovali še kakšnega človeka, ki bi prišel sodelovati, ki bi
ponudil roko. Kaj vam daje tisto upanje, da vztrajate?
Ja, če lahko jaz. Torej,
ko gledam te moje pevke in pevce, ki vztrajajo že desetletja pri tem pevskem
zboru, bi si samo želela še več takih, veliko takih ljudi, zavedajo se, kako
res velik Božji dar je to, da ima glas, da ima zdravje, da lahko prihaja v
cerkev, da je v stiku s sožupljani, z Bogom. S tem vsi duhovno rastemo in to je
to.
Ja, jaz bi še dodala,
zagotovo verjetno vsi črpamo elan tudi v molitvi sami, v veri, iz zakramentov,
iz svete maše in podobno.
Torej elan mi daje
predvsem življenje samo, torej primeri, ki jih jaz doživljam, ne, ko se
srečujem z ljudmi, posebej tistimi, ki so se oddaljili od cerkve ali od Boga
ali ki šele spoznavajo Boga in Cerkev recimo, prav v stiku s temi ljudmi
odkrivam moč Božjih načrtov in neverjetno, kako Bog kliče ljudi k sebi in
vidim, kako ljudje se postavljajo na noge, kako si usmerjajo življenje, prav po
takih primerih, bodisi ljudi, ki so zašli ali pa so bili čisto na tleh, ko se
vračajo nazaj, ko so našli nek smisel življenja, ko se postavlja torej na trdne
noge, ko gledajo jasno naprej in ko imajo večnost pred sabo, takrat vidim
smisel vsega svojega dela in sem vesel torej, da so ljudje začeli dejansko
živeti kot ljudje prav s pomočjo vere in vseh, in mene, torej in mnogih ljudi,
ki so v ta namen molili.
(pesem)
DOBRO JE VEDETI.
Zaključujemo z oddajo Iz
življenja naših župnij. Za sklep bi povedali še nekaj podatkov, ki jih je dobro
vedeti. Nedeljske maše so v Sečovljah?
V Sečovljah vsako nedeljo ob
devetih zjutraj in na podružnični cerkvi na Seči ob deset trideset, v Kortah pa
je urnik torej vsako nedeljo ob deseti uri, enkrat na mesec pa je maša tudi na
Maliji ob enajst trideset.
Tako. Dajem vam še zadnjo
besedo, kaj bi še sporočili poslušalcem, ki poslušajo to oddajo.
Ja, rad bi vas povabil na
dva glavna praznika, in sicer najprej v Kortah tretjo nedeljo v oktobru, je
tako imenovano opasilo, to je glavni župnijski praznik.
Opasilo? Kako je to, a je
to kakšno posebno praznovanje?
Ja, to je praznik, ki ga v
Kortah imenujejo torej opasilo, dejansko gre za praznik, ki ima svoj izraz in
to je tudi nekaj posebnega ali dobrega, pomeni pa opasati ali obvezati nekako
in šlo je za procesijo, ki se izvrši okoli cerkve, torej na tisti dan.
Drugi praznik pa je?
No, in rad bi vas povabil
na Martinovanje in to je seveda nedelja po enajstem novembru, v Sečovljah to je
glavni župnijski praznik, letos smo še posebej veseli, ker bomo obiskali tudi
rojstni kraj svetega Martina na Madžarskem v Sombateju.
Tako. Preden se še
priporočimo župnijskima zavetnikoma, še vajin pozdrav in vabilo.
Na pragu novega veroučnega
leta in po počitnicah še polni novih moči in upanja ponovno in na stežaj
odpiramo zborovska vrata s povabilo novim članicam in članom, da se nam
pridružijo na vajah ob petkih zvečer.
No, to je bilo vabilo vsem
pevcem, da se pridružijo in vsem tistim, ki pevci še lahko postanejo, da se
pridružijo župnijskemu pevskemu zboru iz Kort. Pa še Vi, Mojca.
Jaz bi pa rada povabila
vse mlade, ki se želijo pridružiti naši mladinski veroučni skupini, da to
storijo, da naj se ne bojijo, ker se imamo zelo lepo, se mnogo prijateljstev
stke med nami, srečanja pa potekajo v sredo, ob osemnajstih in sicer prvo bo
štiriindvajsetega septembra v župniji Sečovlje.
No, s tem zaključujemo
današnjo oddajo Iz življenja naših župnij, za sklep se bomo pa priporočili še
zavetnikoma, pa prosim, gospod Dinko.
Sveti Martin. Prosi za
nas. In sveti Anton Puščavnik.
Prosi za nas.
(pesem)
V oddaji Iz življenja
naših župnij ste prisluhnili otroškem pevskemu zboru Alabare iz župnije Korte,
slovensko besedilo pesmi Res je prijetno pa je napisal sečoveljski župnik Dinko
Bizjak. Z vami sem bi Bor Sevšek, za tehnično izvedbo pa je poskrbel Andrej
Gropajc.
ŽUPNIJA SE JE PREDSTAVILA. HVALA ZA
VAŠO POZORNOST IN VABLJENI NA ODKRIVANJE NOVE ŽUPNIJE PRIHODNJI PONEDELJEK.
Ni komentarjev:
Objavite komentar