1. del
2. del
ŽUPNIJA ČRNI VRH NAD
IDRIJO.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
Cenjeni poslušalci in
poslušalke, dober večer. V nocojšnji oddaji Iz življenja naših župnij se bomo
srečali z župnijo Črni Vrh nad Idrijo. Z nami so v studiu gospod župnik Srečko
Vončina.
Dober večer.
Gospodična Nataša Felc.
Dober večer.
Gospod Alojz Rupnik.
Dober večer.
Gospa Katja Bajec Felc.
Dober večer.
In gospod Dušan Žgavec.
Dober večer.
Gospod Dušan, Vi ste se
pripravili in pogledali nekoliko o začetkih župnije, pa nam najprej povejte:
Kje pravzaprav vaša župnija Črni Vrh leži?
Naša župnija Črni Vrh nad
Idrijo je mnogim neznanka. Če geografsko pogledamo iz Ljubljane, se do naše župnije
po petdesetih kilometrih proti zahodu pripeljemo že v dobrih petinštiridesetih
minutah. Še bolj je naš kraj znan po cestni povezavi Godovič, Črni Vrh, Col,
Ajdovščina, ki je v zimskih časih stalno po radiu in pri poročilih.
Torej leži vaša župnija Črni
Vrh v občini Idrija?
Tako, naša župnija leži
med Idrijo in Ajdovščino, na Črnovrški planoti, ki se raztega v smeri jugozahod
severozahod v dolžini približno deset kilometrov in na tej planoti leži devet
zaselkov.
Kako pa se je začelo
versko življenje oziroma življenje na sploh v vaši župniji?
V naših krajih so se
začeli naseljevati kmetje iz Nemških dežel. Na to spominjajo tudi mnogi
priimki, ki so nemškega izvora kot so Flamder, Abraht, Plešnar, Rudolf in
podobni. Ti ljudje so prišli v naše kraje in začeli s krčenjem gozdov in iz
tega so potem tudi nastala imena kot so Zadlog, Idrijski log, Mrzli log in vse
to spominja na to njihovo delo, da so izkrčili prostor za nastanek kasnejše ali
zdajšnje župnije. Kdaj je Črni Vrh dobil lastnega duhovnika ni znano. Zapisnik
škofijske vizitacije govori o kaplanih, ki so službovali na tem področju,
vendar so ti kaplani prihajali iz Vipavske župnije. Leta 1830 je papež Pij 8
ločil Vipavsko župnijo od Goriške škofije in jo pridružil Ljubljanski. V tem
času se je potem tudi Črnovrška duhovnija priključila Idrijski dekaniji in šele
leta 1899 s svojim prvim lastnim župnikom, Ivanom Abramom postala svoja
župnija. Tudi kdaj je bila sezidana prva cerkev ni znano, po ljudskem izročilu
naj bi v Trebčah ali pa v Črnem Vrhu stal benediktinski samostan in tudi
dejstvo, da je cerkev posvečena svetemu Joštu, izhaja iz tega, saj je znano, da
so benediktinci širili češčenje svetega Jošta. Prvotna cerkev je bila zgrajena
v gotskem slogu, v 17. stoletju pa so jo potem predelali v baročnem.
ŽUPNIJA V OČEH DOMAČEGA
ŽUPNIKA.
Gospod župnik Srečko
Vončina, slišali smo, kje Vaša župnija leži in kakšni so njeni začetki, zdaj
nam pa prosim povejte, kakšen je obseg župnije in morda število vernikov.
Župnija, kot je bilo že
omenjeno, sestavlja jo več zaselkov na tej planoti. Danes je število vernikov,
se pravi katoličanov, 1157, medtem ko nekateri niso krščeni, pa tudi tisti pač
vikendaši, ki imajo stalno bivališče v Črnem Vrhu, pa se nekako ne štejejo k
temu kraju, pa je nekako okrog osemdeset do devetdeset, se pravi vse skupaj
1250 prebivalcev. Število še vedno počasi, počasi upada, recimo število
župljanov je bilo včasih tudi 1800 sem dobil zapisnik, pač planota se še vedno
izseljuje, ni kakšnih velikih možnosti za zaposlovanje in ljudje se gotovo
potem selijo tudi blizu mest, blizu delovnih mest.
Podružničnih cerkev
nimate, imate pa veliko kapelic.
Ja, podružničnih cerkva
hvala Bogu nimamo, imamo samo pokopališko kapelo, ki je posvečena svetemu
Križu, pa tudi v domu ostarelih imamo se pravi prostor, kjer se zbiramo k sveti
maši, ki je posvečena Materi Božji Brezmadežni. Imamo pa res veliko, veliko
kapelic, pa tudi križev, znamenj. Kot zanimivost je to, da se pri teh znamenjih
srečujemo v mesecu maju k šmarnicam. In tu je zelo velik obisk in ljudje radi
pridejo, tam potem poslušamo šmarnice, Božjo Besedo in se ljudje srečamo in je
prav res v naravi nekaj zelo lepega.
(pesem)
IZ FARNE KRONIKE.
Gospodična Nataša, kdo so
tisti pomembni ljudje, ki so župnijo Črni Vrh posebej zaznamovali?
No, najprej bi omenila
dva, moža, katerih spomenika tudi stojita v parku, najprej Matej Cigale, ki je
študiral bogoslovje in pravo, izdal je občni državljanski zakonik in kazenski
zakonik, potem je tudi bil urednik nemško slovenskega slovarja, ki ga je
kasneje dopolnil z znanstveno terminologijo, potem je bil tudi dopisnik v
novice in tudi prirejal slovenska besedila za Atlant, ki jih je izdajala
slovenska matica. Potem gotovo še bolj znan je doktor Frančišek Lampe, on je
bil teolog in filozof, tudi predaval na ljubljanskem bogoslovju filozofijo in
dogmatiko, ljudem je najbrž najbolj poznan po Zgodbah Svetega pisma, bil je
tudi ustanovitev Cirilskega društva, obnovil je Slomškove drobtinice, pa
napisal je tudi filozofsko delo Uvod v modroslovje, pa zelo znan je tudi po
tem, da se je prehitro izčrpal zaradi tako obilnega dela.
Po njem se tudi imenuje
vaš pevski zbor v župniji.
Tako je, ja. Potem Ivan
Tominec, on se je ukvarjal predvsem z jezikoslovstvom in je izdal delo
Črnovrški dialekt, kjer je zelo podrobno predstavljeno to naše narečje. Potem
Vladimir Misel, ki je bil panslavist in pa poliglot in je finančno podpiral
izdajanje zbranih književnih del. Potem tudi današnjim mladim še dokaj poznan
monsignor Franc Rupnik, ki je pa predvsem znan po tem, da se je zelo zanimal za
zgodovino, kar naprej je preučeval razna arhivska gradiva v Čedadu in Vidmu in
pa kar mislim da je zelo pomembno tudi to, da je povezoval ljudi iz obeh
strani, se pravi Slovensko in Italijansko stran, on je namreč tudi precej let
služboval v Kobaridu in je bil, bi rekla, dovolj tudi geografsko dovolj blizu,
da je lahko, bom rekla, tudi to počel. No, potem bi omenila še živečega in zelo
aktivnega patra Marka Ivana Rupnika, ki ga najbrž tudi večina poslušalcev
pozna, je jezuit, sicer je pa slikar in teolog. Je direktor centra Alletti in
tudi vodi atelje duhovne umetnosti. Najbolj je znan po svojih mozaikih, prvega
je izdelal leta 2000 v kapeli Odrešenikove Matere, zaradi katere je tudi prejel
Prešernovo nagrado. Danes njegova dela in dela njegovih sodelavcev krasijo že
številne cerkve po celi Evropi, pa tudi v Siriji in Združenih državah Amerike,
najbolj odmevna v zadnjih časih sta gotovo mozaika v Lurdu in Fatimi, pa tudi v
Sloveniji imamo že dvanajst njegovih mozaikov, pa tudi v našem domačem kraju, v
domu starejših občanov Bor imamo tudi to, kar je že prej župnik omenil, mozaik
Brezmadežne Device Marije.
Mogoče bi jaz še dodal
glede doktorja Frančiška Lampeta, on je bil tudi prvi predsednik slovenskih
čebelarjev, ko so se združili in začeli organizirano nastopati kot zveza
čebelarjev v Sloveniji, to je bilo leta 1898, žal ga je potem bolezen in smrt
prehitela, tako da je bil le eno dobro leto predsednik tega. Bil je pa prvi v
Sloveniji predsednik čebelarske zveze.
Je poleg naštetih ljudi,
še kakšen tak res pomemben dogodek, ki je vašo župnijo zaznamoval?
Ja, obstaja eden dokaj
tragičen dogodek, ki se je zgodil v letu 1944, takrat je bil tisti znan napad
na Črni Vrh in v tistem napadu je cerkev pogorela. Bilo je tudi veliko žrtev
med domačimi fanti. Ta cerkev se je potem šest let obnavljala in po šestih
letih je potem zopet normalno služila svojemu namenu. Kot eno zanimivost bi pa
lahko še rekli, obstaja neka legenda, ki je podprta tudi z nekim napisom, v
Idrijskem Logu namreč na neki skali stoji napis, to je bila filma v letu 1717,
ljudsko izročilo pravi, da je škof prišel birmat birmance v Črni Vrh in ker mu
župljani niso obljubili, da bodo popravili cerkev in so slabo skrbeli za
župnika, se je kar odpravil naprej proti Idriji, župljani so potem pohiteli za
njim, ga dohiteli v Idrijskem Logu in škof je kar na tistem mestu birmal
birmance. To je kot neka zanimivost.
Najbrž danes te prakse več
ni, ne?
Ne, danes je prvič je
birmancev manj in pa tudi za župnika je dobro poskrbljeno.
ZA ŽIV UTRIP ŽUPNIJE SI
PRIZADEVAJO.
Gospod župnik Srečko, na
internetu sem si pogledal in videl, da je pastoralna dejavnost v vaši župniji
precej živa. Kako vse skupaj povezujete, kakšne skupine pravzaprav imate?
Ja, v naši župniji se
trudimo, da bi nekako res pokrili tisto trojno plat delovanja vsakega
krščanskega telesa, se pravi Karitas, oznanjevanje in pa liturgijo. Za vse te
veje se res trudimo, vsak po svoje, gotovo da župnija ima hvala Bogu, kar
precej pridnih sodelavcev, ki prevzemajo razne naloge na tem področju. Tudi
hvala Bogu, da imamo dve delujoči katehistinji, ki se trudita na področju
kateheze, pa tudi drugače se mi zdi, da je župnija kar dobro pokrita s
sodelavci, bodisi na področju petja, potem Karitasa, župnijski pastoralni svet
je aktiven, pa zakonska skupina tudi se čuti, da deluje v župniji, daje nek ton
župniji kot taki. Predvsem pa razvejano pevsko področje, se pravi od starejših
do čisto majhnih otrok se vključujejo v to dejavnost in to se gotovo pozna
potem tudi v življenju župnije.
Gospod Alojz Rupnik, Vi
ste vodja župnijske Karitas, oziroma kakor sem slišal, dekanijske Karitas. Kdo
so pravzaprav člani vaše župnijske Karitas?
Ja, naša župnijska Karitas
deluje že, petnajst let bo sedaj v jeseni, in v glavnem so v naši skupini
starejši. Nekaj je zadnja leta en par tudi mlajših, prav mladih pa sploh, bi
rekel, ni še zaenkrat, deluje v župniji tudi morebiti ta mlajši, ena skupina,
samo niso potem včlanjeni v našo, v glavnem so res starejši, kot ste že omenil,
da sem voditelj dekanijske. Imam obe dolžnosti, da sem župnijske in dekanijske.
V glavnem se povezujemo med sabo, imamo mesečna srečanja in tam se duhovno
bogatimo, pa tudi rešujemo razne probleme, ki nastajajo na sami župniji,
predvsem je, ker v naši župniji kakšne materialne stiske zaenkrat hvala Bogu
ni, imamo pa kot povsod na svetu veliko starejših ljudi, ki so osamljeni.
Živijo bodisi sami, po dva v hiši, po nekaterih tudi samo po eden, to so stari
ljudje, ki so potrebni, če drugega ne, vsaj prijaznega obiska, zato imamo eno
tako, bi rekel, prednostno nalogo, da te bolnike in ostarele obiskujemo
predvsem za velike praznike, za Božič in Veliko Noč in tudi z majhno
obdaritvijo. Potem pa še skupaj s pomočjo škofijske Karitas, ker sami župnijska
Karitas kakšnih velikih sredstev nima, tako da dobimo nekaj sredstev tudi od
škofijske Karitas, da potem pomagamo tudi tistim bolj socialno šibkim otrokom v
šoli, bodisi z nabavo učbenikov, pa zvezkov in podobno. Nekaj mogoče tudi za
miklavževanje podarimo. Miklavževanje v glavnem v naši župniji pripravlja Društvo
prijateljev mladine, tako da mi pa nekaj zraven sofinanciramo, da pomagamo tem
pripravam za miklavževanje, ker sama župnija nima toliko posebej še tele vse
skupaj urejeno, da je miklavževanje skupaj. Res potem imamo pa še, v župniji je
tudi dom ostarelih, je tudi tam okrog sto štirideset teh varovancev, noter in
imamo tudi Karitas naj bi, ne skrbel, ampak obiskoval te bolnike noter in imamo
res organizirano, da gremo za praznike h tem, ki so noter, k vsem, potem pa še
posebej za tiste naše, ki so tam mogoče še, večkrat pa ena naša sodelavka
Karitas ima tudi tam ima, kot ene molitvene ure, tako da se zbirajo skupaj, da
molijo, potem pa ob sobotah mislim, da imajo. In zdaj zadnje časa se je tudi
pojavilo, da je kar nekaj takih potreb, da je treba iti na dom k posameznikom,
imamo par primerov, da more naša sodelavka hoditi tam, da nekaj osebne nege pa
malo tudi gospodinjstvo porihta, potem vozimo kosilo za vikende, ker tej
socialni delavci ob vikendih ne vozijo, tako da je kar pestro, ni pa, bi rekel,
toliko res, da bi materialno kaj veliko pomagali, ker ni zaenkrat potrebe, pa
tudi sredstev ni veliko. Mogoče bi še omenil skupno srečanje za vse bolne in
ostarele, ki ga pripravljamo za, kadar praznujemo farnega zavetnika svetega
Jošta, to je 10. junija, tisto nedeljo, ki je najbliže 10. juniju praznujemo
farnega zavetnika in takrat imamo po sklepu celodnevnega češčenja imamo tudi
sveto mašo, na katero povabimo in če je potreba tudi pripeljemo tiste, ki
želijo, ostarele in bolne in potem imamo še po sveti maši še manjšo pogostitev,
pa mal klepeta in tako, da se pogovorimo, tudi v dom za ostarele gremo iskat tistega,
ki želi, tudi naše, ki so po drugih domovih, bodisi v Idriji, Logatcu, pa tudi
v Ajdovščini, da lahko pridejo zraven takrat.
Če rek, da tisti, ki poje,
dvakrat moli velja, potem to še posebej velja za župnijo Črni Vrh nad Idrijo.
Gospa Katja, Vi ste voditeljica župnijskega pevskega zbora. Kako je pravzaprav
s petjem v vaši župniji?
Ja, kot je že gospod
župnik prej omenil v naši župniji delujejo štirje pevski zbori in v teh zborih
je vključenih preko sto trideset pevcev. Najštevilčnejši je mešani pevski zbor,
ki se imenuje po doktorju Frančišku Lampetu in v tem zboru prepeva kar
šestdeset pevcev. Da je pa ta zbor tako številčen je pa zasluga prav v tem, da v
naši župniji se trudimo, da delamo z mladimi pevci, z otroci in tako v župniji
delujeta dva otroška zbora, mlajši in starejši zbor otroški in pa mladinski
zbor, tako da večina pevcev, ki sedaj poje v mešanem zboru, pravzaprav izhaja
preko teh zborov, pride do mešanega zbora. S pevci se trenutno ukvarjamo
oziroma skrbimo za petje štiri zborovodkinje, ki smo hkrati tudi organistke,
pomagata pa nam še dve organistki, ki tudi občasno korepetirata vaje. Vsi zbori
se srečujemo na vajah enkrat tedensko. Trudimo se, da vsak od zborov sodeluje v
vsakem delu cerkvenega leta vsaj enkrat pri bogoslužju oziroma ga oblikuje,
drugače večino bogoslužij in praznikov oblikuje mešani zbor, trudimo pa se
tudi, da pospešujemo to ljudsko petje pri maši, tako da skoraj ni maše, kjer ni
ljudske pesmi, da tudi ljudstvo zraven potegne, kakor rečemo po domače.
Zborovodkinje se tudi trudimo, da se redno izobražujemo na raznih seminarjih,
da se udeležujemo dekanijskih srečanj zborovodkinj in organistov, hkrati se pa
tudi kot zbor udeležujemo teh dekanijskih srečanj. V Idrijskocerkljanski
dekaniji imamo srečanja vsako leto. Prvo leto so srečanja za mešane zbore,
naslednje leto za otroške in mladinske zbore in tako se na dve leti to menjuje.
Sodelujete tudi v Logu pri
Vipavi?
Ja, naš mešani zbor doktor
Frančišek Lampe je redni udeleženec tega škofijskega srečanja odraslih pevskih zborov
v Logu pri Vipavi. Mogoče bi omenila še to, da mešani pevski zbor sodeluje tudi
izven cerkve. Redno se udeležuje revije Primorska poje. Potem sodelujemo na teh
občinskih revijah, kjer tudi mogoče s te strokovne plati dobimo neke namige,
ali delamo s pevci prav in tako, tudi potrditve mogoče, ne, da v nečem
napredujemo. Gostovali pa smo tudi že v tujini. Prepevali smo v Rimu, na
Dunaju, v Berlinu, lansko leto pa smo bili na srečanju slovenskih zborov
zahodne Evrope v Essnu, tako da res, pevsko življenje v naši župniji je zelo
živo in mislim, da je tukaj tudi velika zasluga pač same pripravljenosti
zborovodkinj, trudimo se, da dejansko tudi za vzgojo pevcev, vzgajamo
zborovodje oziroma da vsak organist nekako poskrbi za svojega naslednika.
Mislim, da je treba omenit tudi dobro sodelovanje z gospodom župnikom in pa z
ostalimi skupinami, ki delujejo v župniji.
(pesem)
Gospod Dušan, je tudi
sodelovanje župnijskega pastoralnega sveta tako močno povezano z župnikom?
Seveda, brez župnika bi
pastoralni svet težko deloval, v župnijskem pastoralnem svetu nas je
dvaindvajset. To smo člani skupin in pa izvoljeni člani po zaselkih. Imamo tako
od štiri do pet srečanj letno. Na srečanjih pa običajno obdelamo neko temo,
pregledamo liturgični koledar in se dogovorimo za razna sodelovanja, katera
skupina bo sodelovala, kaj bo pripravila, kdo bo za to odgovoren. Potem
pregledamo, kako smo te stvari v prejšnjem obdobju uresničili, ali smo bili
kakšni problemi, kaj nas je zaviralo, kaj je pospeševalo delovanje. Župnijski svet
je neka povezava med župnikom in občestvom, ker stik župnik pa posamezni vernik
ni tako pogost in tako vsakodneven, zato je dobro, da je vmes nek člen, kjer se
stvari, ki so v župniji aktualne ali pa mogoče tudi manj prijetne, da se to na
nekem srečanju obdela, se najde rešitve, se sprejme sklepe, in potem se vidi,
kako to sprejmejo ljudje in zopet se ti njihovi odzivi obravnavajo in tako
stvar gre naprej. In tudi občutek, da se nekdo zanima za, za življenje vernikov
ali pa obratno, da se verniki zanimajo, kako poteka delo v župniji, je samo
spodbudno.
Ja, jaz bi dodal tudi
tole, če lahko. Gospodarski svet ali tako zvani ključarji, to je posebna
skupina v župniji, ki skrbi pač za gospodarske stvari, je pa predstavnik v
župnijskem svetu, tako da je tudi tukaj povezava in tudi obveščenost, se pravi
je ta povezava med župnijskim svetom in gospodarskim svetom, a ne, in gotovo
tudi župnikom je tukaj čisto na mestu. In tako da v vseh gospodarskih stvareh
se najprej župnik kot župnik pogovorim s ključarji, potem oni prenašajo to tudi
na župnijski svet, ljudi in informacija teče.
Gospod Srečko, Vi sami
vodite verouk na župniji?
No, za vodstvo celotnega
verouka na župniji sem malo prestar že in tudi hvala Bogu, ko sem prišel v Črni
Vrh so bile že katehistinje in tudi pripravljenost na tem področju je velika,
tako da mi pri verouku pomagata dve katehistinji. Ena, ki še hodi v šolo in bo
drugo leto končala katehetsko pastoralno šolo, mati šestih otrok in se pravi,
katehistinja in učiteljica po vrhu tudi, se pravi je res dobra za katehezo, ta
druga katehistinja pa je Nataša Felc, ki bo pa sama predstavila svoje delo na
župniji.
No, jaz sem katehistinja
že kar iz časa študija, mislim da letos že teče enajsto leto, kar poučujem
verouk. Na začetku sem poučevala eno uro tedensko, zdaj pa kar dve uri, v
glavnem se v večini ukvarjam s starejšimi otroki, tako kot že tudi po službeni
plati, poleg teh učbenikov, ki jih predpisujejo slovenski katehetski svet in se
pravi, po njih tudi poučujemo verouk, poskrbimo tudi za to, da se otroci
vključujejo v življenje župnije, tako da se trudimo, da sodelujejo pri svetih
mašah vsaj enkrat v vsakem obdobju cerkvenega leta. Na pripravo zakramentov pa
po navadi, to je, se pravi za obhajilo ali pa birmo, no, pripravo na obhajilo
vodi gospod župnik Srečko, pripravo na birmo pa tudi, ki tisto leto birmance
poučuje in običajno ravno tako po istih učbenikih, s tem da birmancem dodamo še
kakšno obveznost. Obveznost? Priložnost za oblikovanje in rast in po navadi je
to kakšen vikend duhovnosti, pa še kakšna druga oblika srečanja, recimo
oratorijski dnevi v zadnjem času. Otrokom poleg rednega verouka nudimo tudi v
letošnjem letu, če bo po sreči, jim bomo nudili že četrtič, oratorij. Kaj je to
verjetno pozna celotna Slovenija, ker je to v zadnjem času, kar precej
razširjeno po vsej Sloveniji. In pa tudi oratorijski dnevi, s katerimi smo
pričeli lansko leto, tako da še med šolskim letom otrokom popestrimo en dan. Če
še omenim tako na splošno dojemljivost otrok za to versko sporočilo oziroma za
katehezo, nekako opažam, da je ta večja pri mlajših otrocih, jaz včasih rečem
gospodu župniku, da otroci bolj verjamejo njegovim zgodbicam, a ne, no v
glavnem v višjih razredih pa tudi zelo odvisno od družine, večinoma pa prevlada
to, neko tako eno splošno mnenje, neka povprečnost, a ne, da se noče nihče
izpostavljat, tako, to po navadi pri mladih pride potem na plano. No, pri sami
mladini, če omenim še tukaj, ker sem tudi sama nekaj let že voditeljica
mladinske skupine, no, v letošnjem letu to vodstvo prevzema kolegica Urška,
tudi pri obisku mladinskih srečanj, ki so tako zelo različno obiskana, moram
reči, da se kar pozna to, toliko tudi sama družina sodeluje pa pač tudi koliko
mladim to pomeni, pa koliko si vzamejo časa za to.
Poleg naštetih aktivnosti
v župniji je živo tudi gibanje Vera in luč?
Ja, gibanje Vera in luč v
naši župniji živi že šestnajsto leto, se pravi od leta 1993, in moram reči, da
je to gibanje res kar živo. Vključuje pa, oziroma povezuje Lučke, petnajst
lučk, prijatelje in njihove starše in sorodnike iz petih župnij, se pravi ne
samo iz domače župnije, ampak še iz okoliških, Godoviča, Zavratca, Cola in
Gradišča pri Vipavi, tako da so naša srečanja, bi rekla, kar medžupnijska, ne,
in tudi meddekanijska, tako da je res zelo živahno in zelo lepo.
V župniji je aktivna tudi
zakonska skupina. Deluje že več kot petnajst let. V zakonski skupini se
srečujemo zakonci, približno deset parov, včasih kakšen več, kakšen manj.
Srečanja imamo v župnišču in z velikim veseljem je z nami vedno tudi gospod
župnik. Zakonska skupina je skupina, ki na zunaj ne kaže nekih oprijemljivih in
vidnih velikih stvari, ampak pomembno je, da se zakonci srečujemo, da si
izmenjujemo mnenja, da se pogovarjamo, da vidimo, kako živi eden, kako živi
drug. Seveda tudi v župniji sodelujemo, vsako leto pripravimo križev pot,
sodelovanje pri križevem potu, ti križevi poti so običajno zelo osebni, zelo
globoki in zelo lepi. V cerkvenem letu pride tudi ena ali dve maši, ki jo
popestrimo s svojim sodelovanjem, pripravimo razne uvode, prošnje, zahvale in
podobno, najlepši del je seveda piknik, ki ga pripravimo v juniju, tega se
seveda najbolj veselijo otroci. Ko smo začeli z zakonsko skupino, je bilo teh
otrok, bi jih lahko prešteli na prste obeh rok, sedaj so pa nekateri že zelo
odrasli in odzadaj jih je cela četica manjših, ki z velikim veseljem
pričakujejo ta dan, kjer se lahko potem srečajo, se igrajo, sploh pa so veseli,
ker so lahko skupaj kot družina z drugimi družinami.
(pesem)
SADOVI TRUDA, ZNAMENJA
UPANJA.
Gospod Srečko, zakaj ste
kot župnik župnije Črni Vrh posebno hvaležni Bogu?
No, posebej sem Bogu
hvaležen za to, ker pač je Božja previdnost me pripeljala v Črni Vrh, kjer je
samo ena cerkev, brez podružnic in brez kakršnihkoli, se pravi drugih
obveznosti, drugih župnij. Prej sem namreč imel štiri župnije in trinajst
cerkve, potem veste, koliko je dela. Tukaj je pa samo ena cerkev vse skupaj in
zato se res Bogu zelo hvaležen. Potem, gotovo da sem Bogu hvaležen za vse te
sodelavce v župniji, pripravljenost ljudi za sodelovanje in tudi gotovo za vse,
kar tudi starejši s svojo molitvijo, s svojim trpljenjem in zanimanjem za
župnijo, ko jih obiskujem in vidim, da so z župnijo povezani in to me zelo
veseli in daje nekega novega upanja, zato sem gotovo Bog zelo hvaležen. Prav
tako mi daje ta elan in novega upanja najprej, bi rekel, ta povezanost z Bogom,
tudi sam jo skušam graditi z vsakodnevno molitvijo, gotovo, da mi daje to novo
upanje tudi sodelovanje v župniji, skrbi me pa malo predvsem to, kaj bo z
duhovnimi poklici. Črnovrška župnija je imela do sedaj veliko duhovnih
poklicev, triinštirideset duhovnih poklicev, duhovnikov je bilo iz naše
župnije, še živečih je osem, in kar znani duhovniki, kot je gospod Silvester
Čuk, gospod Gašper Rudolf, gospod Franc Pivk, Niko Rupnik, Janez Kavčič, Kavčič
Franc, potem že omenjeni gospod Marko Rupnik in Joško Zajec, ki ravno tako
deluje v Rimu kot jezuit. Tudi redovne sestre, imamo kar nekaj še živečih, zelo
bi si želel, da bi se kdo od mladih odločil za duhovni poklic in vidim, da
nekateri tudi ta duhovni poklic imajo.
DOBRO JE VEDETI.
Približali smo se koncu
današnje oddaje Iz življenja naših župnij. Nedeljske svete maše so v župniji
Črni Vrh nad Idrijo ob sedmih in ob desetih zjutraj. Bi gospod Srečko povabili
naše poslušalce na kakšno srečanje, morda?
Ja, dragi poslušalci, če
želite priti k sveti maši v Črni Vrh ste slišali kdaj so svete maše, posebej pa
vas vabim na praznik svetega Jošta, ki se še vedno praznuje po starem
koledarju: prva nedelja po 10. juniju, ta praznik je čisto duhovni praznik,
imamo celodnevno češčenje dopoldne, po skupinah molimo, popoldan ob treh imamo
sklep češčenja in tudi srečanje za bolne in ostarele. Medtem ko sozavetnica
naše župnije pa je sveta Marjeta, to pa je po navadi prva nedelja po 20.
Juliju, takrat pa je gotovo najprej dopoldan slovesna sveta maša, popoldne pa
imamo potem veselico, ples, tombolo po navadi, pa še kaj drugega pripravijo
gasilci, naši pridi gasilci in tako, da imamo ta praznik tudi na zunaj. Imamo
pa tudi lepo telovo procesijo, tudi to, če boste lahko prišli, recimo na
praznik Svetega Rešnjega Telesa, povabljeni vsi, je tudi zelo lepa procesija,
vsako leto se je veselim, ker skupaj po vasi častimo sveto Rešnje Telo in to v
stari obliki procesije. Drugače kakšnih večjih ostalih praznikov nimamo razen
prvih obhajil, birm ali recimo ob ko imajo razni duhovniki svoje jubileje,
takrat pa boste itak slišali povabilo po radiu Ognjišče.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
ŠKOFIJA KOPER.
Sveti Jošt.
Prosi za nas.
V nocojšnji oddaji Iz
življenja naših župnij smo predstavili župnijo Črni Vrh nad Idrijo. Z vami sem
bil Bor Sevšek, vabim vas, da nam prisluhnete tudi prihodnji ponedeljek.
Ni komentarjev:
Objavite komentar