ŽUPNIJE ŠENTVIŠKA GORA, PEČINE IN PONIKVE.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
ŠKOFIJA KOPER.
Prisrčen pozdrav iz Koprskega
studia radia Ognjišče, spoštovane poslušalke in poslušalci. V nocojšnji oddaji vam
bomo predstavili kar tri župnije, in sicer župnijo Šentviška gora, župnijo
Pečine in župnijo Ponikve. Zato so zdajle z mano v našem koprskem studiu:
župnik, ki vse te tri župnije upravlja, to je gospod Franc Kavčič in pa dve
njegovi sodelavki in en sodelavec, in sicer gospod Marko Černilogar iz Ponikev,
gospa Marija Bičič iz Pečin in gospa Milena Poljak iz Šentviške gore. Lep
pozdrav vsem skupaj.
Lep pozdrav.
Enako.
Gospod župnik, začnite kar
sami. Tri župnije moramo predstaviti, pa povejte kakšne so te tri vaše župnije.
Te tri župnije so na tako
imenovani Šentviški planoti, ki spada v območje Tolminske občine in leži med
Baško grapo, dolino Idrijce in Cerkljanskim. Najvišja točka je 975 metrov:
Črvov vrh. Med travniki in pobočji, ki padajo v dolino so tri oziroma štiri
večja naselja in še šest manjših. Vse skupaj pa tvorijo te tri župnije Ponikve,
Pečine in Šentviška gora. Z ugodno lego in enakomerno razgibanostjo, ki daje
številne možnosti preživetja je planota privabila prve naseljence že v pradavnini.
Arheološke najdbe namreč kažejo, da je že v mlajši železni dobi služila kot
zatočišče in domovanje staroselskim prebivalcem, ki so se iz doline umikali
pred prihajajočimi Kelti. V srednjem veku se kraji na Šentviški planoti prvič
omenjajo leta 1192 v dokumentu papeža Celestina tretjega, v katerem je
imenovana cerkev svetega Vida s podružnicami kot cerkveno in upravno središče,
ki ga poleg Bovca in Volč štejemo med najstarejše duhovnije na Tolminskem.
Seveda je vse področje pripadalo Čedadskemu kapitlju. Pod okrilje
Šentviškogorske fare so poleg vasi na planoti spadala vsa naselja po dolinah
Idrijce in Bače, vse do Cerkna in Idrije. Skozi zgodovino so se z
ustanavljanjem novih župnij meje župnije Šentviška gora vse bolj krčile, tako
da danes obsega le še neposredno okolico na planoti in podružnico Police. Na
Pečinah je bil ustanovljen vikariat sredi 18. stoletja, kar je pomenilo, da je
odslej tam bival stalni duhovnik, samostojna župnija pa je postala šele leta
1937. Podobno tudi Ponikve, ki so nastale kot župnija 1935-ega leta. Po drugi
svetovni vojni je ob občutnem padanju števila prebivalcev in pomanjkanjem
duhovnikov ta ostal le še na Šentviški gori. Vse tri župnije se ponašajo z
lepimi cerkvami. Časa, kdaj so bile zgrajene prve niti ne poznamo. Do dandanes
pa so zavedni verniki svoja svetišča skrbno vzdrževali in obnavljali. Na Šentviški
gori stoji za danes že močno prevelika cerkev posvečena mučencu svetemu Vidu,
ki goduje 15. junija. Sveti Vid je še mlad pretrpel mučeniško smrt za Kristusa
v južni Italiji okoli tristo petega. Cerkev je bila zgrajena taka kot je sedaj
v začetku 18. stoletja. Sedaj pa je njena posebnost poslikava iz leta 1941.
Delo Toneta Kralja z njemu lastnim in prepoznavnim slogom je upodobil rešitev
svetega Petra in ječe ter spreobrnitev svetega Pavla. Cerkveno ladjo pa s
prizori mučeniške smrti zavetnika. Upodobljeni motivi so polni simbolike.
Najbolj očitno sporočilo prinaša slika, ki prikazuje bičanje svetega Vida na
kateri je eden izmed mučiteljev upodobljen v značilni Mussolinijevi pozi in
podobi. Prav zaradi protifašistične sporočilnosti je ta podoba postavljena
visoko pod strop kora, proč od nezaželenih pogledov. Cerkev na Pečinah je
posvečena svetima mučencema Mohorju in Fortunatu, ki godujeta 12. julija.
Svetnika sta prestala mučeništvo za Kristusa v Sirmiji, današnja Sremska
Mitrovica. Njune ostanke pa so med preseljevanjem narodov prenesli v Oglej, od
koder se je njuno češčenje razširilo tudi k nam. Cerkev je bila sprva samo
skromna stavba, z razvojem vasi pa se je razvijala in dograjevala tudi cerkev
nad njo vse do današnje podobe. Od notranje poslikave je lepo ohranjena freska
s podobami od svete Apolonije, svete Marjete in svete Barbare ter slika pod
cerkvenim stropom, delo domačega slikarja Ceneta Lapanja s Ponikev. Domači
duhovnik in nabožni pisatelj Filip Jakob Kafol je o nastanku cerkve svetega
Mohorja in Fortunata napisal: 'V 13. stoletju najdemo že osem hiš v tukajšnji
vasici. Komaj so se tukaj naselili, nekoliko svoje hiše očistili in hleve za
živino zgradili, že začnejo kapelico Bogu zidati z dovoljenjem duhovnega
gospoda na Šentviški Gori se lotijo dela in na sredi polja na najprijetnejšem
kraju majhno cerkvico postavijo.' Umetniško pa je najbolj cenjena cerkev
Marijinega obiskanja na Ponikvah, ki je bila na novo postavljena leta 1958-ega,
na mestu med vojno povsem uničene stare cerkve po načrtih velikega arhitekta
Jožefa Plečnika. Praznik Marijinega obiskanja je zadnji dan maja, izvira pa iz
svetopisemskega poročila o obisku Device Marije pri svoji sorodnici Elizabeti,
kjer sta se skupaj veselili v pričakovanju rojstva Jezusa in Janeza Krstnika.
Različni pisni viri, predvsem pa kamnita plošča z nepopolno letnico 1480 in
podpisom priznanega stavbarskega mojstra Andreja iz Loke pričajo, da so bili
temelji cerkve postavljeni v 80-ih letih 15. stoletja. Ta prva skromna in v
gotskem stilu zgrajena cerkev pa je kmalu postala premajhna. V 18. stoletju so
jo zato povečali in ji dali baročni izgled. Vanjo so preselili oltar in druge
dragocenosti iz tedaj že zapuščene in propadajoče cerkve svetega Nikolaja. Leta
1944 ravno na praznik Marijinega obiskanja, ki je bil takrat 2. julija so
nemški vojaki cerkev požgali. Zgorelo je vse, razen oltarnega kipa in Božjega
groba, ki so ju domači uspeli rešiti. Razdejanje pa še ni bilo dovolj veliko,
saj so Nemci naslednje leto zgradbo še razstrelili in tako je od mogočne cerkve
po končani vojni ostal le poškodovan zvonik in nekaj zidovja. In v takem stanju
je ob številnih težavah in po zaslugi tedanjega župnika Janeza Lapanja leta
1952-ega pričakala novega graditelja arhitekta Jožeta Plečnika. Šest let po
izdelavi novih načrtov za njeno obnovo je bila 1958-ega na novo posvečena.
Pokazala se je s povsem novim izgledom. Od ostankov porušene cerkve je mojster
ohranile le nekaj osnovnih arhitekturnih elementov, med njimi glavni zvonik,
medtem ko je zunanjščina, še bolj pa notranjost dobila povsem novo podobo. Ena
izmed najzanimivejših in najkorenitejših sprememb je zagotovo spremenjena
orientacija cerkve. Plečnik je zamenjal dotedanjo lego oltarja in obrnil
cerkveno ladjo proti vasi. Ta cerkev na Ponikvah predstavlja mojstrski preplet
preteklosti in sedanjosti, ki v obiskovalcu zbuja čudenje in občudovanje in ga
sili k vedno novim pogledom. Zaradi svoje preteklosti, lege ter svojske podobe
je prvovrsten z odlokom občine Tolmin razglašen kulturni spomenik in edino
večje Plečnikovo delo na Primorskem. Na Ponikvah je še kapela svete Ane. Tudi
cerkev Marijinega rojstva v Policah se ponaša s častitljivo starostjo in
freskami iz 16. stoletja.
(pesem)
Vaši farni zavetniki so
torej, če sem si prav zapomnila: sveti Vid, sveti Mohor in Fortunat in praznik
Marijinega obiskanja praznujete. V vaše farne kronike vseh treh župnij pa nam
bo malo odškrnil pogled gospod Marko Černilogar. Kar prosim.
Hvala. O samem življenju
na Šentviški planoti v preteklosti ni prav veliko dokumentov. Nekaj se odraža v
dokumentih, ki zadevajo predvsem upravljanje župnij in življenje duhovnikov na
planoti. V času znamenitih kmečkih uporov, puntov iz leta 1713 so bili tudi
trije voditelji kmetje s planote. V drugi polovici 19. stoletja pa je življenje
na planoti že zaznamovalo predvsem porajajoče se narodnokulturno gibanje. V
odmaknjenih gorskih krajih je zavel svež veter slovenstva in vzdramil dotlej
predvsem v delu zaverovanega planotarskega kmeta. Odpirati so se začele zasilne
osnovne šole, naj omenim prvo na Šentviški gori iz leta 1881. Ustanavljale so
se čitalnice in narodnobuditeljska društva. Razcvetelo se je kulturno
življenje, ki je bilo še prav posebej bogato in pestro na področju zborovskega
petja. Val sprememb in novosti, ki je dosegel dotlej umirjeno življenje na
planoti pa ni samo obogatil in spreminjal. Z vedno večjo silovitostjo je
podiral tudi vse nevidne prepreke, ki so planotarje dotlej ločevale od
dogajanja v dolini. Njihovi pogledi in želje so bili usmerjeni vedno dlje in
tako so mnogi odšli po svetu in iskali boljše možnosti za preživetje. In potem
je prišla še vojna, zlasti 1. svetovna z bližnjo soško fronto. Mladi fantje so
odhajali na bojišča. Iz bližnjih krajev Posočja so prihajali prestrašeni in
lačni begunci. V mirno zavetje planote so se zatekali izmučeni vojaki. Se
odpočili in najedli ter se ponovno vračali na fronto. Že dodobra izpraznjeno
Šentviško planoto je leta 1976 zajel še potres. Z vso vnemo in ob znatni
denarni pomoči, ki je je bila v tistem času deležna Tolminska, so se ljudje
lotili obnove. Gradili so nove domove, kupovali kmetijske stroje, posodobili
cesto, dobili tovarno, vodovod, telefon in tako ostali. Ni jih več tako močno
vleklo v dolino v prenatrpana mesta in tovarne. Posodobljene kmetije in
zaslužek pred lastnim pragom so namreč omogočali dovolj dobro in dostojno
preživetje tudi na od glavnih cest in mest oddaljeni Šentviški planoti.
IZ FARNE KRONIKE.
Potem ko smo izvedeli kar
nekaj stvari iz zgodovine vseh treh župnij, in sicer župnije Šentviška gora,
Pečine in Ponikve, pa nam bo zdajle gospod župnik Franc Kavčič povedal, kakšna
so pa župnijska občestva v vseh teh treh župnijah.
ŽUPNIJA V OČEH DOMAČEGA
ŽUPNIKA.
Vse tri župnije spadajo med
tako imenovane male župnije. Ponikve štejejo 200 prebivalcev, Pečine 150,
Šentviška gora skupaj s podružnico Police okrog 350. Prebivalci se v veliki
večini preštevajo med katoličane, zlasti nekaj mlajših otrok pa tudi ni več
krščenih in ne hodijo k verouku. Sicer prihaja k verouku 30 otrok iz vseh 3
župnij. Še kakšen pa obiskuje verouk skupaj s šolo na Mostu na Soči. Otroci
prvih štirih razredov hodijo v šolo na Šentviški gori, ostali na Most na Soči,
zato tudi verouk zelo prilagajamo šolskemu urniku in voznemu redu šolskih
prevozov. K svetim mašam se nas ob navadnih nedeljah v vseh treh župnijah zbere
do 160, ob glavnih praznikih seveda precej več, kdaj pa tudi manj. Ob tako
maloštevilnih župnijskih občestvih je tudi pastoralna dejavnost bolj skromna, čeprav
se vendarle marsikaj dogaja. V vseh treh župnijah so župnijski pastoralni in
gospodarski sveti, živi mešani pevski zbori, strežniki, bolj strežnice, bralci
pri sveti maši. Bolj materialne stiske prebivalcev skuša lajšati medžupnijska
Karitas. Na Šentviški gori za čiščenje in krašenje cerkve skrbijo skupinice iz
vseh predelov župnije, na Pečinah in Ponikvah pa sta za to pridni mežnarci.
Vsako leto je organizirano župnijsko romanje, parkrat smo pripravili tudi bolj
planinski dan. Sodelovanje s krajevnimi in drugimi civilnimi skupnostmi na
različnih področjih bi za kakšnega našega politika bilo že na meji ustavnosti,
če ne že preko. Pa saj drugače ni mogoče, saj smo povsod več ali manj isti
ljudje.
(pesem)
Gospod župnik je povedal,
da vernikov oziroma sploh prebivalcev na Šentviški gori ni tako strašno dosti,
ampak za živ utrip si vsaj tisti, ki ste, še zmeraj prizadevate. Kdo so tisti,
ki pri vas skrbijo za lepoto bogoslužja Vas bom pa vprašala zdaj in sicer
mogoče najprej za šentviško goro poveste to Vi, gospa Milena Poljak.
Največji prispevek
bogoslužja je verjetno lepo cerkveno petje. V našem cerkvenem pevskem zboru na
Šentviški gori se lahko pohvalimo z dolgoletno tradicijo cerkvenega petja in to
brez prekinitve. Pojemo redno pri nedeljskih mašah z redkimi izjemami, pa tudi
ob raznih veselih in manj veselih obredih. Radi se spominjamo nekaj velikih
praznovanj v naši župniji pri katerih je prepeval prav domači pevski zbor. To
je bila slovesnost ob 800-letnici župnije leta 1992-ega je bilo to, kasneje diakonsko
posvečenje štirih diakonov, to je bilo za nas eno posebno doživetje, še posebno
doživetje pa je pustilo pečat na našem praznovanju naslednje leto, ko je bila
pri nas nova maša. Daroval jo je novomašnik gospod Rafko Klemenčič, doma iz
naše župnije. Kot radi rečemo naše gore list. Naj omenim še našega rojaka
skladatelja Ivana Laharnarja, ki je in živel med nami kot preprost kmečki
človek, veren in velik skladatelj. Njegova dela so bila malo poznana, prav
zaradi verske tematike v takratnem režimu. Skladatelj je pisal narodne,
cerkvene pesmi, pa maše, litanije, ki jih poje tudi naš zbor. Eno od njegovih
maš: 'Ora pro nobis' pa smo se pevci naučili in prvič tudi zapeli pri slovesni
maši v spomin 60 let smrti skladatelja. Bil je tudi organist in zborovodja v
župniji. Njegovo delo pa je kasneje prevzel njegov sin Franc Laharnar. Sedaj se
pa v naši župniji trudi organist in zborovodja gospod Jože Črv. Pevci v
cerkvenem zboru pojejo tudi v moškem in ženskem prosvetnem pevskem zboru, ki
združuje člane iz cele planote. Mi pa, kot pevci si želimo, da bi se pridružilo
nam še več mladih. Tako bi bil zbor močnejši in boljši ter bi obdržal svojo
pevsko tradicijo lahko tudi v bodoče.
ZA ŽIV UTRIP ŽUPNIJE SI
PRIZADEVAJO.
Zbor pa imate tudi v
Pečinah. Gospa Marija Bičič, kako pa pri vas pojete?
Ja, župnija Pečine je
najmanjša župnija po številu prebivalcev na planoti, a ne, nedeljske maše
obiskuje približno od 35 do 40 vernikov. Kljub temu majhnemu številu pa imamo
tudi cerkveni pevski zbor, v katerem prepeva približno 20 pevcev. Zadnjih let
ga vodi Tanja Bičič. Naš zbor je razmeroma mlad, ustanovljen je bil leta 1993
pod vodstvom Franke Pavič. Pojemo pri mašah, ob praznikih in pogrebih. Včasih
zapojemo tudi pesmi skladatelja Ivana Laharnarja. Meseca maja pa smo se udeležili
tudi dekanijskega srečanja zborov v Tolminu, kjer smo obhajali leto
evharistije. Tudi pevci našega zbora, moram poudarit, pa pojejo tudi v
prosvetnih zborih kot sta ženski in moški, ki delujeta na planoti.
Zdaj ko že obe drugi
župniji tako lepo prepevata, verjetno tudi Ponikve niso čisto brez pevcev,
gospod Marko?
Hvala. Res je. Na Ponikvah
je cerkveno zborovsko petje delovalo že pod Italijo. Iz ustnega izročila pa naj
bi bil cerkveni zbor ustanovljen že za časa Avstrije. V času ko je na tem delu
Slovenije še gospodaril Italijanski režim, je vodstvo zbora prevzel domačin,
gospod Jožef Lapanja, ki pa se je orgle učil igrati ravno pri skladatelju Ivanu
Laharnarju na Šentviški gori. Kasneje pa so zbor prevzemali njegovi sinovi:
gospod Jože, gospod Dolfi in nenazadnje gospod Stanko Lapanja. Pred 17 leti pa
je zbor prevzela organistka gospa Tadeja Bičič, ki ga vodi še danes. Trenutno
zbor šteje 15 pevk in pevcev. Naše vrste se iz leta v leto krčijo. Trudimo se,
da bi zbor deloval še naprej in da bi še veliko nedelj in praznikov polepšali s
cerkvenim petjem. Če pa se zbor ne more sestati zaradi takšnih ali drugačnih
razlogov, pa je pri maši ljudsko petje, ki ga vodi gospa Irena Hvala. Z
župnikom kar dobro sodelujemo in skušamo kar se da dobro opraviti svoje poslanstvo.
Že ko je prej govoril
gospod župnik je povedal, naštel nekatere stvar, nekatere skupine, ki se
trudijo: strežnike, krasilce. Pa bi Vas prosila, če kar še Vi kaj dodate k temu
že povedanemu. Mogoče najprej gospa Milena.
Ja, na Šentviški gori imamo
kar nekam urejeno krašenje in čiščenje cerkve. Je razdeljeno po celi župniji v
skupine in še utečeno zaporedje, da vsaka skupina ve, kdaj je na vrsti. Skupina
praktično poskrbi za čiščenje, krašenje in druge postavitve v cerkvi odvisno od
praznikov, ki so blizu temu. Cvetje je večina iz domačih vrtov pa tudi iz
narave, odvisno od letnega časa. Če je potrebno si med seboj tudi pomagamo.
Gospod župnik je omenil
tudi, da za tiste, ki so pomoči potrebni tudi na Šentviški planoti skrbi
Karitas. O tem nam bo pa nekaj povedala gospa Marija.
Delujoča skupina Karitas
na Šentviški planoti skrbi za ljudi v stiski, obiskuje starejše, osamljene,
predvsem pa tiste, ki so v domovih. Prostovoljke se mesečno udeležujejo tudi
srečanja Tolminske območne Karitas. Vsako leto v mesecu septembru pa se na
planoti zanje pripravi srečanje, ki se začne v cerkvi s sveto mašo, zaključi pa
se z družabnim srečanjem.
Vprašala bom še to:
Župnije so tri. Gospod župnik, ali se med seboj kdaj srečate ali živi vsaka
tako svoje lastno življenje?
Ja, župnije živijo kar
svoje življenje.
Vztrajajo pri tem.
Vztrajajo pri tem. Koliko
časa nam bo to uspevalo, pa ne vem, ampak zaenkrat je tako, torej se čutijo res
pripadne vsaka svoji.
Nekako kar razumljivo je.
Gotovo se, ker so majhne, župljani vsake župnije bojijo, da bi prišel tisti
dan, ko ne bodo več imele svojega župnika, ko bodo postale podružnice ali kaj
takega in si zato tako prizadevajo, zato da ohranjajo to samostojno delo.
Verjetno pa se med seboj vseeno poznate? Gospa Milena, Vi ste pokimali.
E, seveda. Mi nekako smo
zelo zadovoljni verjetno prav vsi kraji posamezno in v celoti, ker smo zelo
dobro povezani skupaj v eno celoto z našim Vez. Vsako nedeljo pri sveti maši
naš gospod župnik pripravi Vez, na katerih piše ali obvestila za razne šolske
obveznosti otrok ali druge stvari plus tega je pa še zelo dobro, ker vsi vemo
kdaj in kje je kakšna sveta maša ne glede ali je to na Ponikvah ali na Pečinah
ali na Šentviški Gori. Vse tam piše.
Tako da če slučajno ne
utegnete iti k maši v domači fari, lahko skočite tja kjer je še možnost. Imate
vsako nedeljo tri maše?
Vsako nedeljo tri maše.
To je pa kar naporno?
Ja. To je kar naporno,
sicer sem tega že dolgo časa vajen in mi zaenkrat ne predstavlja kakšne hude
težave. Tudi zima je moj ljubi letni čas, tako da se tega ne bojim. No,
zaenkrat torej je tako in dokler je pač duhovnik na planoti je to tudi mogoče.
Bivate verjetno,
predvidevam na Šentviški Gori?
Ja, na Šentviški Gori je
župnišče.
In tam vas najdejo tudi
župljani ostalih dveh župnij, če vas kaj potrebujejo?
Največkrat me najdejo kar
v njihovih domačih župnijah, ker imam tudi med tednom svete maše po vseh
župnijah. Zdaj pa je tudi telefon in pa internet in tudi na ta način sem
dosegljiv.
(pesem)
O teh župnijah govorimo
danes. O župnijah, ki vse ležijo na Šentviški planoti in ena se tako tudi
imenuje, drugi dve pa sta župniji Pečine in Ponikve. Pa Vas bom vprašala gospod
župnik Franc Kavčič, katere so tiste stvari, katerih ste veseli, kateri so
sadovi vašega truda, vašega in župljanov seveda in v čem vidite znamenje
upanja, da bo življenje v teh krajih, v teh župnijah šlo lepo naprej?
SADOVI TRUDA, ZNAMENJA
UPANJA.
Ja, tukaj se župnik sedaj
šesto leto. V tem času sem dodobra spoznal življenje na planoti. Sem v podobnem
okolju iz kakršnega tudi sam izhajam in mi je zato všeč. Ljudje so tu zelo
delavni, saj so se zaradi oddaljenosti od večjih središč in možnosti, ki jih ta
ponujajo morali vedno najprej sami pomagat preživet in ohranjat, kar so
zgradili. To je videti tudi pri skrbi za cerkve in župnišče, saj so te kljub
majhnemu številu vernikov lepo vzdrževane. V zadnjem času urejamo še župnišče.
Predvsem pri čemer seveda ne gre brez izrednih darov in prispevkov v ta namen.
Žal demografski podatki za te kraje v celoti še vedno niso preveč spodbudni in
bo potrebno veliko dobre volje in vztrajnosti, da bo ta planota preživela tako
v materialnem, kakor tudi v duhovnem pogledu. Naše upanje pa nikakor ne sme
umreti. Ni Bog bo dodal svoje, da bodo na Šentviški planoti še naprej ljudje,
ki bodo sejali, sadili, gradili, zlasti pa živeli čim bolj duhovno bogato,
potem tudi za pobiranje sadov ne bo skrbi.
V naši oddaji je navada,
da goste vselej povprašam tudi po tem, kaj je tisto, kar imajo v svojem kraju,
v svoji župniji najraje, kaj bi najbolj pogrešali, skratka zaradi česa so Bogu
najbolj hvaležni, da pripadajo prav župniji in katere prihajajo. To isto bo
seveda prosila tudi vas. Pa bi morda prosila najprej gospo Marijo Bičič, da
poveste, zakaj ste radi župljanka župnije Pečine?
Jaz sem na Pečine priseljena
od leta 85-ega živim tam. In tako je, rada sem župljanka, jaz ne vem, ne, če
lahko povem, jaz sodelujemo kot mežnarca, krasilka in pevka zadnje čase in to
me vleče in se trudim, da bi tako tudi ostalo.
Zakaj je rada župljanka
župnije Šentviška gora nam bo povedala gospa Milena Poljak.
Tudi jaz sem v župnijo
Šentviška gora priseljena, sicer sem pa doma s planote iz Ponikev. To planoto
imam rada, tukaj sem doma in nekako sem se iz mojega rojstnega kraja vključila
v zdajšnji, ker je bil prav blizu. Poskušam sodelovati in biti koristna in
skupaj poskušamo biti in se imeti čim lepše. Če je težko, si pomagamo. Če se
imamo lepo, se imamo vsi lepo. To je pač življenje naše planote, ker je lepa,
je naravna in je tudi preprosta, kmečka.
Zakaj pa ima rad svojo
župnijo Ponikve pa nam bo povedal gospod Marko Černilogar.
Leta 79 sem se iz vasi
Stopnik preselil na, v vas Ponikve, kjer živim že kar dobrih enaintrideset let.
V istem momentu, hipu, no, ko sem prišel na Ponikve me je takratni zborovodja
Stanko Lapanja povabil k zboru. Namreč sem že prej prepeval pri moškem zboru in
od takrat do danes stalno na koru se prepeva in v moškem zboru, ki smo ga
ustanovili pred dobrimi štirimi leti. Tako da to glasbeno ali kulturno
dejavnost mi je zelo blizu, ne. Kot sama vas Ponikve in krajani, to je bom
rekel z eno besedo čudovita pokrajina, planota, človek se poleg službe in
kmečkih opravil v tej naravi kar odpočije, si spočije glavi in drugi dan z
novim elanom zaživiš naprej. Rad pomagam ljudem tako ali drugače in kot pravim:
'Zborovsko petje, to mi je pa zelo pri srcu.'
Podobno vprašanje še za
gospoda župnika, ki ima pa seveda tri župnije in nekako mora skrbeti, da so mu
vse tri enako ali pa vsaj približno enako pri srcu. Gospod Kavčič, kaj vam
pomenijo te tri vaše župnije za katere skrbite?
No, jaz sem tudi
priseljen, kot vsi moji sogovorniki. Sicer iz drugačnega razloga, po dekretu
gospoda škofa. Sem si pa, lahko rečem tudi malo sam izbral to planoto v primeri
z drugo ponudbo, ker sem rad v hribih, na zraku, ker sem tudi rad med
preprostimi ljudmi, kakor tudi sam, kakor sem že omenil, izhajam iz takega
okolja in je potem to tudi razlog, da se človek pač kolikor toliko mogoče vživi
v novo okolje, tudi v drugačno govorico. Otroci mi kar večkrat očitajo, da se
kaj pa drugače reče kot sem jaz rekel. Tako pač po tej moji službi oziroma bi
rekel poslanstvu živim na tej planoti in delam za Božje kraljestvo.
Hvala za vse kar ste
povedali spoštovani gostje, hvala gospod Marko Černilogar, gospod Franc Kavčič,
gospa Marija Bičič in gospa Milena Poljak. Lepo da ste prišli, lepo da ste
predstavili svoje župnije, preden se pa prav dokončno poslovimo s tole našo
oddajo in mimogrede naj poslušalcem povem še, da z njo zaključujemo gostovanje
po župnijah Koprske škofije. Pa seveda še tisto kar je zmeraj znova potrebno:
priporočilo našim nebeškim zavetnikom, v tem primeru nebeškim zavetnikom vaših
treh župnij. Sveti Vid, sveta Mohor in Fortunat in sveta Marija.
Prosite za nas.
Ni komentarjev:
Objavite komentar