1. del
2. del
ŽUPNIJA SLAP
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
ŠKOFIJA KOPER.
Dragi prijatelji, dober
večer. V nocojšnji oddaji Iz življenja naših župnij se bomo srečali z župnijo
Slap. Pred mikrofonom prisrčno pozdravljam tamkajšnjega župnika gospoda Franca
Kralja.
Dober večer.
In njegovi sodelavki:
gospo Ljubico Ženko.
Dober večer.
In gospo Metodo Malik.
Dober večer.
Gospod Franc Kralj, kje
pravzaprav župnija Slap leži? Kje jo najdemo?
Slap je vas, ki leži v
zgornji Vipavski dolini na levem bregu Vipave, reke Vipave, ki izvira prav v
Vipavi in se do nje pride čez most, ki ima zgodovinsko vrednost. Zgrajen je bil
leta 1803 in na njem je tudi vzidana plošča, ki v pesniški obliki v stari
slovenščini, bohoričici naznanja, kdaj in kako je bil ta most zgrajen. Slap
leži ob vznožju griča, ki se imenuje Sveti Pavel. Tu je ta vas nastala v
zgodovinskih virih leta 1223, ko se prvič v pisnih virih omenja Slap kot vas, v
kateri je takratni istrski grof Henrik iz znane rodbine Andeksov na Bavarskem,
sicer lastnikom velikega dela Vipavske zemlje daroval samostanu Disen na
Bavarskem 6 kmetij na Slapu. Čez dobrih 40 let so omenjene še nadaljnje
kmetije, ki jih je drugi lastnik daroval zopet nekemu samostanu. Ta vas je
najbrž že takrat dobila prvi sakralni objekt. Prvič se cerkev kot taka omenja
leta 1373, zopet v neki darovnici oglejskega patriarha Markvarda Derandeka, ki
je tudi daroval eno kmetijo na Slapu nekemu grofu in takrat se omenja cerkev
svetega Matija. Slap je od vsega začetka, a ne, kot vemo, bila del tako znane
Vipavske prafare. V njej ali v njem, v tej vasi, a ne, se je kasneje oblikovala
podružnica in iz tega zametka krajevne kaplanije se je potem izoblikovala
samostojna kaplanija v 18. stoletju, nekje 1740, po neki verziji, ko so nastale
prve matične knjige. In tako se je potem počasi Slap ločeval od matične
prafare, od Vipave, čeprav je formalno bil še zmeraj del Vipavske prafare, se
pravi, Slapenski kaplan, kasneje imenovan tudi kurat ali vikar, je bil odvisen
od Vipavskega župnika, vendar tik pred 1. svetovno vojno 1902 je s cesarskim
odlokom, se pravi z odlokom ministrstva za uk in bogočastje, kot so takrat
rekli, a ne, dobil listino, s katero je bil proglašen za samostojno župnijo,
ne. Od tedaj naprej je župnija, ki ima svojega župnika in ima pač vse pravice
in dolžnosti verskih središč.
ŽUPNIJA V OČEH DOMAČEGA
ŽUPNIKA.
Gospod Franc Kralj, kakšen
je danes obseg župnije Slap in kakšno je število vernikov?
Slap ima to posebnost, da
je pravzaprav vsa vas osredotočena okoli cerkve. To se pravi, Slap nima
zaselkov ločenih od jedra vasi, pač pa je strnjena vipavska vas primorskega
tipa in v tej vasi danes živi 414 ljudi po oceni ob koncu koledarskega leta
2009. Ogromna večina teh ljudi je krščenih. Imamo tudi nekaj nekrščenih, recimo
okrog 20. Koliko teh ljudi je aktivnih kristjanov, se pravi, da so nedeljniki,
da imajo tesno povezavo s Cerkvijo, da se čutijo nekako vezane v verskem oziru
z župnikom kot voditeljem krajevne Cerkve, o tem seveda bi se dalo kaj
povedati, ampak če vzamemo kot merilo krst, ki nas vključuje v živo Cerkev, a
ne, potem seveda se sme reči, da je to krščanska vas.
(pesem)
IZ FARNE KRONIKE.
Nekoliko smo že orisali
zgodovino župnije Slap. Sedaj nam pa povejte gospod Franc: Kateri so pa tisti
pomembni ljudje, ki so zgodovino župnije posebej zaznamovali.
Kot omenjeno, če gremo na
cerkveno področje je tu v začetku odigral pomembno vlogo vipavski župnik, ki je
bil hkrati dekan. Vipavski župniki seveda so imeli skrb za vse podružne cerkve,
ki so se potem postopoma, postopoma osamosvajale. Če postavimo kot začetni
mejnik nastanek Vipavske, popravljam, Slapenske kaplanije, potem je tu treba
omeniti vipavskega dekana Fridrika Švajgerja fon Lerhenfelda, ki je zabeležen na
kamniti plošči ob vhodu v cerkev kot graditelj sedanje cerkev. Z njim seveda so
omenjeni tudi nekateri slapenski veljaki, predvsem dva cerkvena ključarja, a
ne, Trošt in Uršič. Takrat je Slap zajela neke vrste gradbena mrzlica in
Lerhenfeldov Švajgerjev naslednik, župnik Vipavski Repič se omenja kot tisti,
ki je dogradil cerkev s kapelo in zakristijo in takrat se omenja tudi slapenski
kurat ali kaplan Krušič, ki ni bil kakršenkoli duhovnik, ampak je imel tudi
neko formalno izobrazbo, bil je poleg diplomiranega teologa tudi magister
literarnih ved in filozofije in kot tak seveda človek, ki je imel nekako čut za
umetnost, ne, zato tudi razumemo, zakaj je ta kapela, ki so jo postavili, po
zaslugi seveda tudi takratnih grofov na Slapu Flahenfeldov, ne, dobila tako
znamenite mojstre, ki so jo umetniško oblikovali. Slap je kasneje imel tudi še nekaj
takih župnikov, ki so, ali duhovnikov, ki so omembe vredni. Naj samo ob času
prve svetovne vojne omenim župnika, dvakratnega doktorja Leopolda Lenarta,
Lenarda pravzaprav natančno, ki je tukaj na Slapu pravzaprav vedril. Po koncu
vojne je prestopil v politične in diplomatske vode. Bil tudi na Pariški mirovni
konferenci, potem pa pustil duhovniško službo in se posvetil diplomaciji. Bil
je poslanik na Poljskem na primer. No, vendar konec življenja, zaključek po
drugi svetovni vojni se je vrnil v katoliško Cerkev, ne, in se spravil, kot
rečemo, z Bogom in ljudmi. Od novejših župnikov bi kazalo posebej omenjati
Janka Žagarja, nekdanjega župnika na Ledinah nad Idrijo, potem pa Idrijskega
dekana, zelo zaslužnega za versko prenovo, pa tudi hkrati, tudi to je treba
vendarle povedati, mučenca. Po vojni, ko je vse svoje sile posvetil obnovitvi
med vojno porušene Idrijske cerkve sv. Barbare, je bil lažno obtožen določenih
prekrškov in obsojen na 20 let ječe. Del tega življenja je potem preživel v
ječi, potem pa je bil po vojni izpuščen in nastavljen najprej na Štjak, od tam
je pa 56-ega leta, 1956 prišel na Slap in je tukaj pastiroval in je treba reči,
da z njegovim prihodom je Slap zaživel.
(pesem)
ZA ŽIV UTRIP ŽUPNIJE SI
PRIZADEVAJO.
Župnija Slap ni znana samo
po svoji bogati zgodovini in po dogodkih. Tudi danes je živa in versko
življenje je bogato in pastoralno razgibano. Gospa Ljubica Ženko, Vi ste
predstavnica župnijske Karitas v župniji. Povejte nam, kdaj je bila
ustanovljena ta vaša Karitas oziroma kako potekajo srečanja. Zakaj se
pravzaprav pri vaši Karitas gre?
Naša župnijska Karitas je
bila ustanovljena 24. marca 2000 pod vodstvom našega župnika in spada pod
Vipavsko dekanijsko Karitas, s sedežem v Ajdovščini in hkrati pod škofijsko
Karitas Koper. Člani imamo redne seje, vsak drugi četrtek v mesecu in
oblikujemo jih tako, da uvodno duhovno misel si izberem iz Svetega pisma. Se o
njem pogovarjamo in prosimo tudi našega župnika za razlago. Za člane so
zanimiva srečanja, izobraževanja ali romanja, ki jih organizira dekanijska ali
škofijska Karitas. Pišemo zapisnike z naših sej in obvestila na oglasno desko.
Naša skrb in ljubezen do bližnjega se kaže pri delu s starejšimi in pri delu z
mladimi. Tiste, ki potrebujejo pomoč, pa usmerjamo na center dekanijske Karitas
v Ajdovščino. Na Slapu živi 60 vaščanov, ki so starejši od 70 let. V domu
ostarelih v Ajdovščini in v Postojni imamo tri starejše. Med njimi je tudi naš
najstarejši 99 letni Matija Ambrožič. V postnem času člani vse starejše
obiščemo z velikonočno voščilnico, medtem ko božične voščilnice pošljemo po
pošti. Vsem 80 in 90 letnikom osebno voščimo ob njihovem jubileju. Potem imamo
organizirano v juniju župnijski dan starejših in bolnih. Osebno povabimo vse
stare in bolne, da se nam pridružijo v molitvi pri skupni daritveni mizi, da
prejmejo zakrament bolniškega maziljenja, ki jim da moči pri premagovanju težav
v starosti. No, in da je še vse bolj slovesno ob domačem župniku mašuje še
povabljeni župnik. Po sveti maši pripravimo kratek kulturni program, pogostitev
vseh navzočih in druži nas medsebojni pogovor in petje ob spremljavi harmonike.
To je tak velik dogodek, ki poveže vse nas župljane med seboj. Imamo tudi
adventno in postno akcijo za vse otroke. V postni akciji zbiramo sredstva za
našo župnijsko posvojenko iz Bosne in Hercegovine in v tednu Karitas
organiziramo delavnico 'adventni venčki', kjer se ob ustvarjanju družijo
različne generacije, od najmlajših do najstarejših.
Prav ta skrb za vse, za
različne starosti ljudi je pri vaši Karitas še posebej zanimiva. Če sem prav
razumel, imate nekaj podobnega kot imajo na Cesti tudi v vaši župniji: popoldne
na Slapu. Zakaj se pravzaprav pri tej akciji gre?
Ja, v ta program so vključeni
vsi naši mladi, to so predšolski otroci, šoloobvezni in mladina, srednješolci,
študentje. Zakaj se gre? Program je razdeljen na dve enoti. Prva enota je učna
pomoč in druga so ustvarjalne delavnice. Učno pomoč prostovoljno nudijo dijaki,
študentje in odrasle zaposlene osebe. Izvaja se individualno, po domovih.
Osnovnošolci največ potrebujejo učno pomoč pri matematiki, slovenščini,
angleščini. Drugi del so pa ustvarjalne delavnice, ki so organizirane dve
soboti v mesecu in med počitnicami. Še prav posebej organiziramo velikonočno in
božično delavnico, saj takrat izdelujemo izdelke, ki so simbolnega pomena in se
navezujejo na ta dva praznika. Naš župnik te izdelke tudi blagoslovi in mi jih
podarimo otrokom, da jih nesejo domov, na svoje domove.
Se potem, ko te izdelke
izdelate, z njimi tudi predstavite javnosti, jih pokažete na ogled?
Ja, te naše razstave, ti
naši izdelki so tudi na razstavah. In sicer: razstava je na župnijski dan
staršev, na šagro svetega Jakoba, božična razstava, kar nekaj, no, tudi v
Ajdovščino gremo z razstavo. Tako, da se predstavimo ljudem, kaj mi delamo in
kaj vse otroci zmorejo. No in vrhunec, vrhunec našega delovanja v letu, je
sigurno župnijski dan staršev, ki je organiziran v tednu družine, to je okrog…
…materinskega dne.
Okrog materinskega dne. In
sicer kako to poteka? Otroci in mladi animatorji vse pripravijo sami. Vse
starše osebno povabijo k sveti maši, nato jim pripravijo kulturni program in
skromno pogostitev. Vse starše in sodelujoče dobrotnike tudi otroci obdarijo na
ta dan. In na ta dan se začnemo pripravljati že v februarju. To je naš velik
projekt, veliko dela, veliko priprav, veliko spodbud je potrebno in na koncu
smo vsi zelo, zelo zadovoljni.
Je pa sigurno za vse, ki
so udeleženi v tem delu nekakšna nagrada tudi zaključni izlet.
Ja. Vsi otroci in
prostovoljci, ki delajo, ki se trudijo med letom so povabljeni na zaključni
izlet in v poletni tabor v Soči, ki ga organiziramo s pomočjo Popoldan na
Cesti. Tako da se, da je to eno naše medsebojno druženje, spoznavanje in v
lanskem letu smo bili ponosni in veseli naših prostovoljcev, naših animatorjev,
ki so šli kot prostovoljci na poletni tabor otrok v Sočo. Druga stvar, ki jo bi
tudi omenila je ta, da vsi prostovoljci in animatorji programa sklenemo dogovor
o sodelovanju s Škofijsko Karitas in za vse te se organizira enkrat v letu
izobraževanje. No, veseli, veseli smo bili tudi decembra, ko je Škofijska
Karitas Koper v letu mladih podelila priznanja za prostovoljno delo mladim. Med
njimi tudi dvema našima animatorkama iz programa Popoldan na Slapu. Moram reči,
povem naj še to, da program vodimo člani Karitas in v veliko pomoč so nam mladi
animatorji. To so osnovnošolci in srednješolci. Člani župnijske Karitas Slap
smo hvaležni vsem, ki nas podpirajo in spodbujajo pri našem delu. Najprej vsem
župljanom, krajevni skupnosti, dekanijski Karitas, škofijski Karitas, Popoldan
na Cesti in vsem drugim, ki jih sedaj nisem naštela.
Z delom Karitas pa se
povezujejo tudi druge aktivnosti v župniji. Gospa Metoda Malik. Pevski zbor velikokrat
spremlja župnijsko Karitas pri njenih aktivnostih. Kako pravzaprav to
sodelovanje poteka?
Ja, Karitas pripravi
program in predvidi določene pesmi, ki jih nam predlaga in potem jih mi na
vajah povadimo in imamo kakšno vajo in z njimi potem sodelujemo na določenih
prireditvah.
Že to kaže na značaj
zbora, ki ni strogo samo liturgično usmerjen, ampak obogati življenje tudi
sicer v vašem kraju in okolici. Koliko pravzaprav je pevcev v tem zboru in kdo
vam ga pravzaprav pomaga vodit?
Ja, v mešanem pevskem
zboru župnije Slap imamo okrog 20 pevcev, ki so stari tja od 25 do 50 let.
Sodelujemo v cerkvi z, oziroma s petjem sodelujemo pri mašah, pri, na vsako, ob
nedeljah, praznikih, za razne cerkvene slovesnosti, seveda so tukaj krsti,
pogrebi. In pa spremljamo tudi kulturno življenje na vasi.
Poleg Vas, ki zbor vodite
je pa tudi organistka, gospa Karmen Jež.
Ja, dve. Sodelujeva skupaj
in sicer ona spremlja zbor, jaz pa sem kot zborovodja.
Vi ste prišli za
zborovodjo na Slap leta 91?
Ja.
Ima pa ta zbor že daljšo
tradicijo tudi prej. Gospod župnik, povejte nam, kdaj se je pravzaprav začelo v
teh krajih prepevati?
Lahko bi postavil kot
mejnik 19. stoletje, in sicer sredino 19. stoletja. Takrat je bil med drugimi
župniki zelo zaslužen župnik, ki mu je bilo ime Matej Koder, po rodu Idrijčan.
Sodelavec, če smem takole reči, takratnega uglednega vipavskega dekana Jurija
Grabrijana. Ta župnik Koder nima samo velike zasluge za olepšavo cerkve, prej
sem samo delno omenil bogastvo umetniško naše cerkve, ki je tako natrpana z
umetninami, da praktično ne moremo notri postaviti nič več. On je povabil
slikarja Mihaela Stroja, ki je takrat naslikal šest slik. Cerkev obogatena s
stoletnimi umetninami ni mogla biti brez inštrumenta, brez glasbila, ki bi
poživil to versko dejavnost in tako je njegova zasluga, da je za Slap oskrbel
prve orgle. Te orgle so bile izdelane v orglarski delavnici na Dolenjskem.
Mandlin, Trebnje na Dolenjskem in so služile svojemu namenu 130, 140, 150 let.
No, in takrat je potem seveda tudi petje, cerkveno dobilo svojo veljavo, dobilo
prve organiste, prvi pevski zbor in tako dalje. Poživitev tega cerkvenega petja
predstavlja leto 1904, ko je bilo ustanovljeno na Slapu katoliško posvetno
izobraževalno društvo in vzporedno Marijina družba.
So pa v, so pa na Slap kar
precej časa prihajali od drugod, oziroma zborovodje?
Da. So bile pač obdobja,
ko so Slapenci premogli svojega lastnega pevovodjo, organista. Bi je čas, ko so
to funkcijo opravljali učitelji oziroma učiteljice. S prihodom Italije je tukaj
nastala ena težka situacija, ko so Italijani pregnali slovensko učiteljico
Justinovo, ki je zbežala v Jugoslavijo, in takrat je tudi cerkveno zbor
pravzaprav v bistvu propadel, a ne. In je bilo treba potem z veliko
potrpežljivostjo začeti znova. Pri tem je igral zelo pomembno vlogo tast naše
sedanje pevovodkinje Pavle Malik, ki je kot trinajstletni fantek začel igrati
na orgle in spremljati cerkveno petje. Sam je znal potem povedati, da je višek
njegovega prizadevanja za cerkvena, za cerkveno petje bilo okronano 1991, 92,
ko smo Slapenci pripravili nove orgle in sicer v, izdelane v Italiji, v kraju
Kodrojpo, orglar Zanin in jih montirali v našo veliko zadoščenje.
Gospa Ljubica Ženko, Vi
niste samo predstavnica župnijske Karitas, pred časom ste opravljali šolo verskega
poglabljanja in tam opravili diplomo. Tema vaše diplomske naloge je bila iz
krašenja prav v vaši župniji na Slapu. Kako je pravzaprav krašenje ne samo
organizirano, ampak kako krašenje v vaši župniji živi, bom vprašal.
Ahm. No, pred petimi leti
sem prišla kot predstavnica krasilk v župnijski pastoralni svet in tako so
nastala naša skupna srečanja enkrat letno s sveto mašo na god svete Doroteje,
ki smo jo sprejele, ki smo jo sprejele kot zavetnico naše skupine. Prvi del
srečanja je namenjen izobraževanju, to pomeni, da si izberemo odlomek iz
Svetega pisma, ki nam govori in se nanaša na krašenje. Predstavi pa nam ga
gospod župnik. Drugi del srečanja je pregled poslovanja in načrti v tistem
letu. Imamo tudi svoj sklad, v katerega prispevamo prispevek krasilke in
župljani, ki z nami živijo in nas podpirajo. Tako da nove ideje in zamisli
iščemo iz Svetega pisma, iz življenja svetnikov ali pa jih prinesemo od drugod,
kjerkoli kaj zanimivega vidimo, prinesemo domov. Tako da s cvetjem in z
zelenjem poudarimo lepoto našega bogoslužnega prostora. Z izbrano barvo cvetja
dopolnilo bogoslužje, z izbranimi simboli, znamenji poudarimo in približamo
ljudstvu dogodke v cerkvenem letu. Ti simboli so lahko vzeti bodisi iz narave
ali pa so to ravni predmeti, na primer, ne, tako.
Zanimivo je, da imate prav
za posebne praznike in dogodke v letu prav posebne aranžmaje krašenja.
Ahm. No, k Božjemu grobu
postavimo razne simbole, ki nas spominjajo na dogodke iz Svetega pisma. To so
simboli kot so: skala, zloženi beli prti, tančica, palma, oljka, samo Sveto
pismo in tako naprej. V postu imamo na glavnem oltarju aranžirano razpelo s
svečo. Zraven damo trnovo krono ali trnove vejice, žeblje, izbrane barve blaga
in to je na oltarju 5 tednov v celotnem postu, ne. Marijin oltar v maju je
okrašen poleg cvetja, zelenja, je okrašen tako, da dodamo simbole cerkvenega
leta kot je leto družine, leto mladih, leto duhovništva. To izberemo simbole,
ki nam to leto približajo. Je pa tako, da ta oltar oblikuje mladinska skupina
na Slapu. Potem imamo Marijin rožnovenski oltar v oktobru, ko ga oblikujemo z
rožnim vencem, s Svetim pismom, s simboli, ravno tako duhovništva, žegnanjske
ali misijonske nedelje, s cvetjem se razume, in oltar, ta oltar pa oblikujejo
krasilke, včasih tudi birmanci ali veroučni učenci, jih povabimo zraven. Advent
poudarimo z adventnim vencem, s svečami, ki je aranžiran na glavnem oltarju.
Potem imamo zahvalno nedeljo, ki ima poudarek na poljskih pridelkih, na kruhu
in vinu, vodi, Svetem pismu. Šagra svetega Jakoba se dogaja v poletnem času,
julija, zato je takrat krašenje bolj poudarjeno lahko s poletnimi aranžmaji, to
je z ribiško mrežo, s školjkami, z ribami, s palmo, popotno palico in klobukom,
z malho in z bučo za vodo. Če gremo v življenje Jakoba je to vse v njegovem življenju.
Sveti Matija, ki ga bomo imeli v tem mesecu pa je v postnem času in tako
prilagodimo to krašenje postnem času. Je bolj skromno s cvetjem ali pa bomo dodali
leto tudi kakšno, kakšen predmet, ki je simbolnega pomena. Potem so tukaj še
svete birme, sveta obhajila, je pomembno, da povem, da takrat pa čistijo in
krasijo starši otrok samih. Če pa se zgodi, da je otrok malo, takrat priskoči
na pomoč tudi skupina krasilk. In še to bi rada poudarila, da smo v lanskem
letu krasilke krasile same brez pomoči cvetličark vse leto, za vse praznike, za
vse dogodke in mislim, da je to že velik napredek tudi pri našem delu.
(pesem)
SADOVI TRUDA, ZNAMENJA
UPANJA.
Gospod Franc Kralj, zakaj
bi se kot župnik župnije Slap posebej zahvalili Bogu?
Ja, najprej gotovo za življenje.
Bog mi je dal pred dobrim mesecem dočakati 80 let in to ni tako skromen mejnik.
Seveda velja moja zahvala tistim, ki skrbijo za moje zdravje, za moje dobro
počutje. In ker sem podedoval gospodinjo, ko sem prišel na to faro, seveda
velja moja zahvala gospodinji Pepci Žagarjevi, ki je bila že prej, pred mojim
prihodom gospodinja v tem župnišču pri svojem bratrancu blagopokojnem Janku
Žagarju. Zame seveda skrbijo tudi ljudje in ne morem, ne da bi se zahvalil vsem
tistim, ki čutijo, da je župnik del njihovega kraja, da ga materialno
podpirajo. Zlasti pa seveda sem hvaležen vsem tistim, ki so pripravljeni
sodelovati pri življenju in rasti župnije. Seveda, tukaj je gotovo na prvem
mestu župnijski pastoralni svet in župnijski gospodarski svet. Potem seveda so
tu sodelavci kot recimo Karitas, so tu: krasilke, čistilke cerkve, so vsi
tisti, ki finančno podpirajo naše materialne pridobitve, bodisi obnovo cerkve,
bodisi nabavo novih pripomočkov, liturgičnih, od orgel do zvonov in ostale
cerkvene opreme. In hvaležen nenazadnje vsem tistim, ki molijo zame, kajti
župnik ne more svojega poslanstva vršiti brez ljudi, ki nanj mislijo in ga Bogu
priporočajo. Če je Bog tisti, ki navdihuje misli, ki je podpiral človeka v
njegovih stiskah, duhovnih in drugačnih, če je Bog tisti, ki uravnava naše
življenje, potem seveda so tisti, ki molijo, da bi to poslanstvo bilo izpeljano
dostojno, primerno času in ljudem, izredno dragocena bitja. Za vse, ki molijo
za duhovne poklice, čeprav v tem oziru Slap se ne mora ravno pohvaliti, da ima
kaj prida duhovnih poklicev. Imamo sicer eno redovnico. Mislim, da odtehta
marsikateri poklic, klarisa je to, sestra Valerija ali Jozefina Petrič, ki rada
sprejema tudi obiske naših faranov in se z njimi pogovarja in ima v mislih
rast, duhovno rast naše župnije. Župniki nismo nikoli zadovoljni s tem, kar je.
Vedno bi radi še več in še lepše, pa sem Bogu hvaležen za tisto skromno, kar
zmoremo in kar premoremo. Hvala vsem dobrotnikom, duhovnim in materialnim. Bog
jih vidi in ohrani.
Vidim, da bi se rade zahvalile
tudi Vaše sodelavke, pa jim prav rad kar predajam besedo.
Zahvalila bi se pevcem, ki
redno in z vso potrpežljivostjo prihajajo na pevske vaje. Vsi skupaj vidimo, da
lahko le z rednimi pevskimi vajami dosežemo tisto, kar si vsi želimo, da pesem
lepo zazveni. Hvala.
Moj moto v skupini Karitas
ali v skupini krasilk ali kjerkoli je naslednji: Vsi v skupini smo učenci in
vsi v skupini smo učitelji. Vsi se učimo in vsi odločamo. Bog lonaj vsem za
vse.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
Približali smo se koncu
nocojšnje oddaje Iz življenja naših župnij. Z gosti sem se pogovarjal Bor
Seušek. Nedeljske maše so na Slapu pri Vipavi ob devetih dopoldne. Gospod
župnik Franc Kralj, bi naše poslušalce še povabili na župnijo.
Prav rad. Pomembnejši
dogodki v naši župniji so takozvane šagre. Na Slapu imamo dve šagri. Zimsko in
poletno. Zimska: sveti Matija, okoli 24. februarja, nedelja, ki je najbližje
temu dnevu se praznuje. Je povezana z duhovno vsebino, češčenjem svetega
Rešnjega telesa, z molitvijo, z zakramentalno udeležbo pri spovedi in sveti
evharistiji. Poletna šagra svetega Jakoba, drugega zavetnika, to je zopet
nedelja, ki je najbližje temu prazniku. Praznik svetega Jakoba Starejšega, kot
vemo, je 25. Julija. V cerkvi je pač bogoslužje, bo obogateno s slovesnim petjem
in tako naprej. Potem je pa hkrati tudi to vaški praznik, kajne, ko krajevna
skupnost pripravi določen program, v katerega seveda se vključijo tudi naši
pevci in drugi sodelavci.
Jaz sem vam vsem trem
zahvaljujem za sodelovanje, da smo pripravili to oddajo in vam želim obilo
blagoslova pri vašem delu.
Hvala lepa.
Sveti Matija.
Prosi za nas.
Ni komentarjev:
Objavite komentar