1. del
2. del
ŽUPNIJA BATUJE.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ.
ŠKOFIJA KOPER.
Prisrčen pozdrav iz
koprskega studia radia Ognjišče, spoštovane poslušalke in poslušalci. V
današnji oddaji Iz življenja naših župnij vam bomo predstavili župnijo Batuje,
zato so zdajle z mano v našem studiu gospod župnik Ivan Maslo, gospa Majda
Novak in gospod Rafael Krkoč. Lepo pozdravljeni vsi trije.
Dober dan.
Batuje. Nekateri ta kraj
poznamo, mnogi pa tudi ne. Bi gospod Rafael lahko predstavili svoj kraj?
Ja, lahko. Župnija Batuje
je primorska župnija. Leži v osrednjem delu vipavske doline. Sestavljena je iz
same vasi Batuje, ki je fara in iz podružnice Selo, šteje približno nekaj nad
sedemsto prebivalcev. Nekaj nad tristo jih ima Batuje, nekaj nad štiristo pa
jih ima vas Selo. Ljudje živijo, se preživljajo predvsem po raznih službah,
kakor danes pravimo, včasih pa so obe, fara in podružnica, živele v glavnem ali
pa samo od kmetijstva. To je sto let pa več nazaj. Začetki župnije, pravzaprav
začetki verskega življenja, krščanskega verskega življenja, kažejo na deveto
stoletje, to je najdišče blizu Batuj, kakih petsto metrov je, kakor se pravi na
tem zemljišču pri svetem Juriju je stala cerkev svetega Jurija in odkrili so,
najdišče je nekje po petdesetem letu, potem pa kasneje tudi v šestdesetih letih
so pa prav odkrili grobove teh, ki so tam živeli, kar kaže v teh grobovih ti
okraski, ki so ležali po grobovih. Predvsem v Hani kažejo na slovansko
najdišče. Da je bilo pa versko, da je bilo krščansko, je sama oblika cerkve, pa
tudi pomembno najdišče keramične ploščice ali keramičnega okraska z Agnus Dei,
jagnje Božje, je lepo narisano na tej. Dejansko broška je to. Potem se je ta
nekako cerkev nekako propadla, ne ve se niti kako. Sama fara ima pa župnijsko
cerkev svete Ane in sega v petnajsto stoletje. Dokazi za to, da je tam stala
cerkev svete Ane segajo v petnajsto stoletje, dokaz za to so freske v
zakristiji, sedanji zakristiji cerkve svete Ane, ki je bila pa nekdaj
prezbiterij. Pomemben dogodek, da je Batuje postala fara, je zelo tak, kakor
pravljičen. Govori o, in je resničen seveda, govori o fantu z imenom Sebastjan
Lipovž, kar je pri nas pogost, bil nekdaj kar pogost priimek, pa tudi vidi se,
da je slovenski: Lipovž, po lipi. Ta fant se je rodil v koncem sedemnajstega
stoletja in ker je bil bister fant so ga dali na šolanje v Gorico. Zaradi tega,
ker je razsajala kuga, je moral od tam pobegniti, skrival se je in potem tudi,
ker je bil kot morebitni prinašalec kuge, je pobegnil pred temi preiskovalci in
je šel v sedanjo Avstrijo. Tam je bil pač, se je vpisal v šole in ker je bil
bister fant, ga je eden od grofov povabil na svoj dom, da je bil učitelj
njegovih otrok. Vsi ti otroci so mu pomrli, ta grof se je pa navezal na tega
fanta in mu potem kasneje tudi podaril plemiški naslov. Ta fant si je, pač
postal mož, skušal se je tudi poročiti, vendar v tem ni imel sreče, in ko je
umrl je pa zapustil vasi Batuje precej denarja in pod pogojem, da se zgradi
župnišče, ne župnišče pač pa bivališče za duhovnika, da se podaljša cerkev, in
tako se je, in da se zgradi šola. Da se podaljša cerkev in da se zgradi
župnišče, se je uresničilo, šola se pa ni zgradila. Tako je nastal iz
nekdanjega prezbiterija in majhne cerkve svete Ane podaljšana cerkev, ki je
skoraj do današnjih dni skoraj taka, podaljšala se je samo še enkrat, med obema
vojnama, in tako je nastala ta cerkev svete Ane, ki je zdajšnja fara in dobili
smo tudi, takrat smo dobili v vas prvega duhovnika, to je nekje okoli 1720-ega.
Šele 1856 je bila pa ustanovljena župnija, in sicer vas Selo, ki je kilometer
oddaljena od nas je izrazila željo, da bi se pač povezali skupaj s sedanjo, v
sedanjo faro in tako so sklenili pogodbo in ustanovili faro in 1856-ega smo
dobili tudi župnika. Od takrat imamo vedno župnika.
No, in ta župnik je zdaj tukajle
z nami, to je gospod Ivan Maslo, ki bo povedal pa malo o tem, kakšna je pa,
kakšne so Batuje in Selo kot fara.
Ja zdaj moram nekaj, da ne
bodo užaljeni Črničani, Batuje je spadalo pod Črniče in Selo pod Kamnje in so
potem ustanovili župnijo.
ŽUPNIJA V OČEH DOMAČEGA
ŽUPNIKA.
Župnija Batuje, posvečena
je sveti Ani kot ste slišali. Jaz sem prišel v župnijo 1992-ega, ko me je
poslal škof, ker sem bil bolan. Sem bil župnik v Sežani in so mislili, da bom
kmalu umrl: Naj gre v Batuje, ker je majhna župnija, ne. Nisem niti vedel, kako
je in kaj je, kam gre, kaj bom delal in kako. Potem četudi sem bil od začetka
zelo betežen in bolan, sem potem začel in sem dobil sodelavce, gospod Rafael,
ki je sedaj govoril, je eden prvih, pa gospa Majda, so šli na katehetsko šolo,
tako da so mi stali ob strani, da nisem. Od začetka sem težko imel verouk in
to. Potem tako, delaš, se trudiš, če tako povzamem, sem šel za duhovnika, da
bom bil na razpolago ljudem, ne, da bom služil, in da bom ljudem pomagal, da
bodo srečni in to zmeraj poudarjam, lahko povejo, prav to iztočnico, ne, da bom
ljudem pomagal, da bodo srečni, da bodo dobri ljudje, dobri državljani in tudi
dobri verniki. Župnija, naša, kot je rekel Rafael ima šeststo šestinšestdeset
kristjanov, je pa že, se pozna: petintrideset je nekrščenih na, v Batujah in v
Selu, in nekaj je pravoslavnih, nekaj muslimanov, to pomeni, da je že deset
procentov ljudi, ki niso kristjani.
Ahm. Ampak to je še vedno
lepo povprečje.
Ja, ma vipavsko smo mi
bolj tako.
Aha, že mejni.
Ja, so župnije tam, kjer
so skoraj stoprocentno vsi krščeni, ne. Batuje pa je že, se vidi, mi smo na,
bolj odprti proti Gorici in Gorica je bolj tako, gre bolj tako gor, ja.
V redu, eno je krst, kaj
pa sicer življenje teh pri vas kristjanov?
Ja, življenje je tako kot,
malo slabše kot gornji Vipavski, je pa, imamo od tistih sto osemdeset, zdaj se
že pozna manj, ker ni otrok, pada obisk, mislim, ni. Malo krstov, malo novih
kristjanov in se pozna tudi, da pri maši nedeljski tiste klopi, kjer bi morali
biti otroci, so prazne. Okoli sto osemdeset ljudi prihaja k nedeljski maši,
imamo približno sedemdeset veroukarjev, teh ki hodijo k verouku, ne.
IZ FARNE KRONIKE.
Tako. Nekaj podatkov sem
že povedal, to se pravi, pomembnih podatkov, to je leto, osmo ali pa deveto
stoletje, potem to ustanovitev oziroma zidanje župnišča, zidanje doma za
duhovnika, ko je nastala kaplanija, no, 1856 ustanovitev župnije in potem pa je
cel kup pomembnih dogodkov, posebno, poseben pečat pa je za župnijo pomenil
prihod župnika Ignacija Lebana, ki je tam služboval 41 let in je bil, je
ogromno dal na to, da se je vas, v vasi zaživelo kulturno življenje, ki so ga
takrat izražali na razne načine, tudi z raznimi prireditvami kot so telovadba,
so rekli, so imeli prav telovadbo na drogu, pa na krogih, pa parter. Privabili
so ob eni prireditvi celo tisoč petsto ljudi jih je prišlo gledat te telovadce.
Potem so imeli dramske skupine, celo, celo operete so peli.
Mogoče da Vas vprašamo, v
katerem času, v katerem obdobju pa je ta župnik deloval pri vas?
Župnik je deloval od nekaj
izpred prve svetovne vojne do nekaj izpred druge svetovne, 1938 je umrl.
Sedemdeset let je od
njegove smrti.
V tem smislu postaja pač
to njegovo prizadevanje še toliko bolj pomembno, ker je to čas, ko je bila
pravzaprav tu Italija in je, so taka društva, slovenska društva pomembna.
Svoj pečat pa je dal,
njegova desna roka, ki je bil organist, in je tudi vodil pevski zbor, mučenec
fašistov Lojze Bratuž. On je vodil pevski zbor, on je imel tisto, to…
Bil je učitelj v Batujah,
ne.
Njegov učenec je postal
potem Julko Vetrih, ki je tudi dal svoj pečat, posebno v času po drugi svetovni
vojni, to se po letu petinštirideset, ko se je kulturno življenje kar v
primerjavi z ostalimi, z okolico v Vipavski dolini, je bilo kulturno življenje
zelo močno, mislim, isto so nadaljevali s petjem, nadaljevali so s temi
spevoigrami in, dobro, cerkveno petje pa sploh ni zamrlo praktično do, do
zdajšnji, poznejših časov, to se pravi, redno je še do pred trideset let vodil
petje on, zdaj pa ne more več, no, že šestindevetdeset bo imel 17., 16. marca.
In on je zaslužen za to,
da imate dobro petje?
Da smo imeli takrat dobro
petje. No, potem je nekako zamrlo.
Če bi povedal en pomemben
člen duhovnikov je bil tudi Kofol, to je bil kaplan in prvi župnik. On je
nekako s svojim prizadevanjem dosegel, da je Selo prešlo pod, mislim, pod faro
Batuje sploh, ja, in je, to je pomemben sodelavec Slomška, je pisal drobtinice
in ima ene dve izdaje svojih pridig, ki jih je pridigal. Niso tako kratke kot
jih sedaj imamo, zelo dolge, po eno uro, pridige je izdal v posebni knjigi, dve
zbirke so njegovih. In je pomemben zato, bi to poudaril, ker je potem izšel in
je prvi, ki je v goriškem parlamentu govoril v slovenščini. No, potem druge
župnike, ki so skrbel, ki so prvi pisali v slovensko, ali pa pisali v knjige.
Pod fašizmom tudi Ignacij Leban je utihnil leta osemindvajset, tudi ni pisal
več. Ni mogel prenest Italije, fašizma, ja.
No, imeli smo tudi
pomembnega župnika iz stališča botanike. To je Alojz Filipič, bil je pa
pomemben tudi kot botanik, bi je nekako tako za tiste čase po moji oceni, ko
sem bil še otrok, kar politik, recimo živel sem v župniji Črniče, kjer nismo
smeli prejemati Družine, časopisa Družine. Župnik Alojz Filipič se je pa tako
znašel, da, ne vem na kakšen način, da smo mo, da smo hodili potem iz župnije
Črniče iskati Družino v Batuje, ker v Batujah so jo pa lahko, so jo smeli
prejemat. Jaz vem, da sem hodil vsako nedeljo, sem dobil, vsakič smo morali
plačati to Družino in sem nesel tisti denar in enkrat sem celo zgubil pet
dinarjev, ne vem, koliko je manjkalo, pol Družine, in potem je rekel: Nič
hudega. Pa mi je dal še pet dinarjev, še naknadno sem povedal vnaprej, da mi
manjka denar za vse družine.
(pesem)
Zdaj ko smo izvedeli, da
sta se župnija Batuje in sosednja vas Selo nekako združili v enotno župnijo in
je tam Vaša podružnica.
Podružnica, ja.
Vas vprašam, gospod
župnik, kako usklajujete delo, kako se vaščani ene in druge vasi med seboj
razumejo, kako sodelujejo, imate vse posebej, veliko skupaj?
Ja, v glavnem, je župnija,
ne. Samo, ko ste me to vprašali, se mi je malo prišlo naprej, tukaj nenehno je
bilo neko trenje med Batuje in Selo, ne, Selo bi hotelo biti malo več, Batuje
ne da, ne, zmeraj je bilo in ko sem jaz prišel v Batuje nisem tega vedel, ma
nekateri duhovniki niso hoteli priti prav zaradi tega, ker so se bali Sela in
Batuj, ker je bila zmeraj neko nerazumevanje. Jaz skušam to, mislim, jaz sem
prišel, da bom tukaj bil, ker nimam, zdej sem že starejši, pa da, mislim,
skušam gradit in pomagat, da se razumemo, najbolj sem bil vesel letošnjega, jaz
sem letos štirideset let duhovnik in so pripravili skupaj en spomin in so bili
zelo složni. Sem rekel, štiridesetletnica, pa sem prav,…
Eno lepo darilo je…
Darilo. Mislim, da je bil
Selo in Batuje zelo povezano. Se rekel, uspel sem vsaj toliko, ne, in sem zelo
vesel tega. Mislim, imamo Selo je, mislim, včasih je bilo Batuje bolj gor vzeto
in so imeli več, zdaj je v Selu, ne, je več mladine bilo, več pevcev in tega in
so prevladali v teh raznih stvareh v Selu. Imamo pa tudi v Selu mašo, ne,
enkrat na mesec je po posebnem protokolu, ki so reševali vsi škofje, so
reševali vsi župniki, ker so hoteli v Selu zmeraj imeti več maš in to.
In zdaj imajo enkrat na
mesec pri njih?
V nedeljo je enkrat na
mesec, je pa redno vsak, mislim, enkrat, en dan, mislim, trikrat je v Batujah,
trikrat je v Selu.
Tedenske maše.
In moram rečt, da so, tam
je več starejših žena in to, je udeležba pri vsakdanji maši bolj, Rafael ne bo
zameril, če, je več, ki prihaja k dnevni maši, ne.
No, potem je na kakšnem
področju konkurenca celo dobra, če tekmujejo malo, kje bo več ljudi pri maši?
Ja, mislim, na nedeljo se
ne pozna v glavnem, da je kaj več. Mogoče, če je deset ljudi več pri maši, ko
je v Selu, ni, ni razlike, ne, ker ti Selci pridejo redno v Batuje k maši,
posebno pa zdaj smo priče, da delajo pločnik in bodo razsvetljava, se bodo tudi
Selci lepo sprehodili v Batuje in prišli lahko k maši.
Iz tega že nekako
razumemo, da je to možno opraviti peš, da to niso take velike razdalje. Ravno
toliko, da se ločite med seboj po imenu, drugače ste pa sosedje.
ZA ŽIV UTRIP ŽUPNIJE SI
PRIZADEVAJO.
Dobro. Kako pa je
organizirano recimo župnijsko življenje pri vas. Mogoče bi začeli kar z otroki,
z veroukom. Pa vprašam Vas, gospa Majda, Vi ste katehistinja: Kako je to delo z
otroki organizirano?
Ja, kot je že župnik
povedal, je pri nas približno sedemdeset veroukarjev, razdeljenih v sedem
skupin. Župniku pomagamo, pač po naših močeh, kolikor lahko, Rafael in jaz. In
v tem letu se nam je pridružila še Petra. Potem imamo pripravo na birmo, ki
poteka posebej in pripravo na prvo sveto obhajilo, s tem da birmanci tudi
sodelujejo pri bogoslužju, mogoče s prošnjami, s pripravami raznoraznimi in te
priprave pa izvaja, mislim, vodi župnik, kolikor potrebuje pomoč mu stojimo ob
strani.
Kaj pa starši, koliko
stojijo ob strani tem svojim veroukarjem, gospod župnik?
Ma ja, sej tako, ko je
obhajilo so kar navdušeni, pa ko je birma so navdušeni, pa pridejo. In zdaj pa
ugotavljam, imam pripravo na prvo obhajilo, da imam tudi mašo, zdaj ene par let
je kar šlo, letos pa nekam šepa, ni vse najboljše in potem so včasih težave,
ne. Ne čutijo te potrebe, da se bi prav tudi duhovno pripravili, ne.
Z otroki pri verouku to po
navadi še gre, kaj pa mladina? Kako je z mladino v teh krajih?
O, to je ena boleča, za
vse duhovnike, ravno kdaj sem poslušal je go, po radiu vašem tudi Ognjišče je
govoril specialist za mladino iz Maribora, da je v glavnem ta problem povsod,
ne. Ni, ni, ni nevemkakšnega odziva, tudi na celi Vipavski. Jaz ko sem prišel s
Krasa pred leti sem govoril, da bo, pa niso hoteli poslušat naši duhovniki, ne,
na Vipavskem, ko so imeli še tako, ma je prišlo tisto, kar je bilo, tisto, kar
smo že živeli na krasu ali pa na koprskem, a ne, težave, ne, z mladino.
Mogoče, kako pa je bilo v
vajinem času z mladimi? Če se vidva spomnita, tam ko sta bila tako po birmi?
Ja, v našem času, v moje
času, to je, ko recimo pri birmi sem bil leta štiriinšestdeset, to se pravi
dvanajst let star, s petnajstimi leti, tisti, ki smo končali enkrat osemletko,
ne, smo še zmeraj vsi iz moje vasi vsi, in še danes vsi obiskujemo cerkev, no,
in hodimo k nedeljsko maši še vsi. No, zdaj pa, ko učim verouk, v glavnem učim
zadnje razrede, in me tako, spremljam še tiste, ki prihajajo tudi redno, ali pa
bom rekel, vsaj občasno k maši. Redno je vsak približno ta deseti, občasno bom
rekel pa pride do tretjina tistih veroukarjev, ki sem jih učil. Se pravi
sedemdeset procentov ljudi, sedemdeset procentov veroukarjev zdajšnjega devetega
razreda ne pride več v cerkev, mislim to v Batuje, če hodijo kam drugam, ne
vem, ampak mislim, da ne gredo nikamor.
Moje versko izobraževanje
po osnovni šoli, saj jaz sem šla v Gorico, v srednjo šolo, sem imela veliko
srečo, da sem hitro vstopila v skupino gospoda Vinkota Kobala, na kapeli je
takrat še on bil, smo imeli srečanja vozači, ne, kot se je imenovalo za
Ajdovščino, ker potem smo šli na vlak. In sem se zelo lepo dobila z njimi in
tudi sodelovala vsa štiri leta potem v Novi Gorici. Spominjam se tudi, da smo
hodili kar nekaj mojih letnic na duhovne vaje v Vipavo, je imel gospod Berce,
tudi zelo bogat človek. In tako da sem, se mi zdi, kar ohranila dobro te stvari
v tistih letih.
Ko kar je opažat zadnje
čase med mladino je morda zaskrbljujoče, ampak upat moramo, da se bodo stvari
spremenile, da se bodo vrnili. Kaj pa tisto jedro župnijske skupnosti, kdo so
to pri vas? Katere skupine, kaj deluje?
Pri nas deluje molitev
živega rožnega venca, ki je tudi nekako jedro, bi rekla, mogoče tiho jedro, ne,
tako, ne tako znano. Imamo trenutno šestdeset rož, se trudimo, da če nam smrt
kakšnega pobere ne slučajno.
Šestdeset rož?
Ja.
Ne, šestdeset, ja
šestdeset molivcev.
Tri rože, ja, te molivce
kar v redu nadomestujemo z mlajšimi, ne, tej ki smo zadolženi za te stvari,
mislim da to kar teče v redu.
Drugače je pa bolj
občasno, ne, misijon pa…
Molitveni dan, ko imamo
zdej za tisto, za Kristusa Kralja, potem imamo nekaj me mene zelo veseli, ker
imam neko notranje nezadoščenje tudi, že deset ali več, dvanajst let imamo vsak
mesec v četrtek v Selu molitveno uro in tam se zbere tudi petnajst ljudi, ki
moli pol ure sami in potem še pol ure skupaj in potem je maša in v petek pa
isto v, tudi v Batujah, ne, tako da imajo ljudje možnost, da tudi se duhovno in
tisto poglabljajo in spremljajo delo, ki ga opravljamo, ne.
Še Karitas.
Ja, Karitas deluje v naši
župniji, ta se trudijo, tej, jaz sicer sama nisem pri Karitasu, so drugi, ne,
je kar dejavna ta organizacija, obiščejo starejše ali pa bolne ob velikih
praznikih, ob Božiču, Veliki noči, da jim voščijo, ne. Potem za Binkošti
priredijo srečanje, tudi se potrudijo, da pripeljejo v cerkve, v cerkev te
ljudi, ker ne morejo drugače, ne, in poskrbijo. Prejmejo zakrament bolniškega
maziljenja in potem še družabno srečanje po maši, ne, mogoče še kakšna druga,
miklavževanje tudi pripravijo, Karitas skupina, ne.
To je bilo. Kako je bilo
letos.
Zelo lepo.
No ja, še nekaj bi jaz
tukaj dodal, zelo za bolne tudi jaz skrbim vsak mesec obiskujem in imam to, eno
tako veliko zadoščenje, da spremljam, v glavnem tisti, ki želijo, ker nekateri
ne želijo, imam zmeraj enih deset, dvanajst, tudi petnajst obhajancev na domu,
ne. Na primer Rafael svoji tašči tudi nosi vsako nedeljo obhajilo, da je tudi
to duhovna p, jaz mislim, da je, ravno zdaj sem nekje bral, da je zelo pomembno
delo z ostarelimi, bolnimi, da ne smemo jih zapustiti, ko ne morejo več v
cerkev priti, ne, in je tu, da, da se tudi to, da tudi s tem pričujemo pred
drugimi, da bodo slišali, ne.
Gotovo.
IZ ŽIVLJENJA NAŠIH ŽUPNIJ
O nedeljski maši še nismo
nič rekli. O sodelavcih, o pevcih. Gospa Majda.
Ja, v zadnjem času pri
naši nedeljski maši sode, imamo kar ljudsko petje. Ob večjih praznikih pa se
zberejo pevci iz Sela, organizirajo na hitro pevski zbor, ga obnovijo ali ne
vem niti kako se pripravijo in imajo organista Martina Maiti, včasih potem nam
zapojejo dekleta ali pa nekatere so že mame tudi, nam pripravijo kakšno
presenečenje z modernejšimi pesmimi in tako. Jih vodi Klara Remec, v zadnjih
nekaj nedelj pa je začel naš nov organist, mlajši, Luka Vetrih, ob tej priliki
tukaj mu želim veliko uspeha in kar korajžno naprej, da nas bo vse
razveseljeval v cerkvi. Imamo tudi že v Batujah obnovljene orgle cerkvene, v
Selu pa imamo nove orgle, pred dvema mesecema blagoslovljene, ne. Otroško petje
v župniji pa vodi občasno Mirjam Ušaj tudi, to so mlajši otroci, ne, samo ker
se tako podvojuje tej otroci nekje kot ministrantje in potem kot pevci, ne,
potem moramo malo kombinirat, ker jih ni toliko, da bi lahko bila pevski zbor
in še ministrantje pri oltarju, ne, običajno kdor je priden je priden na več
področjih, ne.
To je res, ja. Tisti, ki
so strežniki, tako so rekli, da moramo Primorci rečt, strežniki, ne, in poleg
tudi pevci, tisti, ki niso nič, niso nič, ne, je zmeraj tako.
Ja, slišala sem, da imate
pač v Batujah obnovljene, v Selu pa prav nove orgle, mogoče kakšna beseda več o
tem, to ni majhen dogodek za župnijo.
Ja, orgle so bile takrat,
te, ki jih imamo zdaj v Batujah, zdaj so sto let stare, ne, in so Zupanove
pnevmatske orgle. So bile v slabem stanju in smo jih preuredili pred par leti,
štiri ali koliko je, gospod, ja smo uredili jih. V Selu so bile tudi take,
druge izraz, ali so bile bolj slabe, in potem, ko, tako je zmeraj, kadar je v
Batujah nekaj novega, mora biti tudi v Selu nekaj novega, ne, in potem odbor,
ki se je ustanovil v Selu, so sklenili, da rajši nove, kakor da bi tiste stare,
ki niso bile za popravit, se naredi. Jaz sem bi malo skeptik, nisem bil
navdušen od začetka, tudi na škofiji ni bilo vse prav, no zdaj smo uredili,
orgle so in moram tukaj javno pohvaliti, da so majhna vas, ki ne šteje niti
štiristo ljudi zbrali skoraj, ni še vse poplačano, šestdeset tisoč evrov, ne.
Je tukaj prav res, najbolj pomembni so pa Mario Maiti, ker je ona nekako.
Družina.
Družina vsa njihova, ki je
sodelovala in vozi ta voz naprej. Tudi za petje in štirideset let že sodelujejo
in pojejo pri vseh mašah in priskočijo na pomoč, kadar ne vemo, kaj, kdo bi pel
v nedeljo.
(pesem)
Zdaj ko smo povedali pač
to in ono o župniji Batuje in o podružnici Selo, o tem, kaj se pri vas dogaja,
bi vas pa vprašala, najprej Vas, gospod župnik, potem pa seveda tudi oba
sogovornika, gospo Majdo Novak in Rafaela Krkoča. Za kaj bi se Bogu posebej
zahvalili v vaši župniji, v Batujah, kaj je tisto, kar vam vliva upanje, kar
vas bodri, kar vam daje veselje do dela?
Ja, jaz se zahvalim
najprej, da me je Bog poslal tukaj, ne, Božji načrti so včasih čudni, sem
tukaj, se trudim kot znam kot morem in najbrž bo zmeraj slabše, ker postaja
človek starejši, pa tak, pa ne more, ma sem zmeraj vesel, pa tudi z raznimi
sodelavci, četudi me včasih malo tako, da ne znam, da sem preveč oster. Batujci
me zmerja kritizirajo, da ne znam nikoli pohvalit, tak človek sem in ne morem
iz svoje kože, ne. (smeh) Sem pa zadovoljen in vesel, ne, z raznimi, materialno
smo zelo, zelo veliko naredili v teh letih, ne, Jaz imam zdaj urejeno župnišče
in ne bi rad kam šel proč, mislim, ker si moraš uredit stvari, četudi, ne vem,
gospodinjstvo pa to ni, sem pa vesel vseh mladih, včasih misliš, da bo tako,
tako, pa tisti, ki so najslabši bili, pa te razveselijo, ne, uredijo vse
stvari, se poročijo cerkveno, ko sem mislil, nikoli, kje bo se, ne, pa te
razveseli. Pa kakšna, zdaj imamo že nekaj porast tudi rojstev, letos smo imeli
šestnajst krstov, ker, in samo štiri pogrebe.
Tako da imate celo
pozitivno bilanco, kar je…
Potem pa Batuje izgleda,
da bo zelo se bo, mislim, prebivalci prihajajo, nove gradnje so, cela, celo
naselje novih gradenj in potem veliko industrije je, je cona in to, tako da ima
neko perspektivo naprej, smo zraven te hitre ceste in je tudi v tem pogledu, je
bodočnost vasi Batuje in Selo, ne. Mislim, da bo ostalo in da bo na, tudi se
dvigalo po prebivalstvu, ne, in tudi po kristjanih, upamo, ne.
SADOVI TRUDA, ZNAMENJA
UPANJA.
Kaj bi vidva dodala.
Jaz bi se Bogu zahvalila,
zato da sem bila rojena v takem lepem kraju. Meni je všeč tukaj, ne vem, če bi
zamenjala, ne. Potem da sem svoje življenje tudi tako zastavila. Srečala moža,
ki je tudi veren, si ustvarila družino in da lahko to peljem naprej, ne. In sem
tudi zadovoljna, ko vidim, da pri verouku včasih obupaš, ne. Misliš, da nisi
nič naredil, ne. Pol te tudi otroci razveselijo, kot je povedal župnik.
Ja, sta že skoraj vse
povedala, to se pravi, jaz bo samo malo potem, samo o svoji familiji povedal.
Jaz sem se preselil v Batuje, poročil sem se, prišel sem, z Batujko, prišel sem
za zeta. Ona je bila edinka, sirota brez očeta, no, potem sva imela pa sedem
otrok in zdaj čakava osem vnukov, osmega vnuka, in bi se Bogu zahvalil za njih
in obenem izrazil želje, da bi ostali verni.
Naša oddaja se počasi
približuje koncu, zato se Vam, gospod župnik Ivan Maslo, gospa Majda Novak,
gospod Rafael Krkoč, lepo, lepo zahvaljujem za vse kar ste tukaj povedali o
svojem kraju. Preden pa zares končamo, se bi Bogu in sveti Ani, zavetnici
Batuj, in svetemu Mihaelu, zavetniku Sela, priporočili, vašo župnijo, vas
osebno, vse tiste naše poslušalce, ki nas zdajle poslušajo. Sveta Ana in sveti
Mihael.
Prosita za nas.
DOBRO JE VEDETI.
Nedeljske svete maša v Batujah
so vsako nedeljo ob deveti uri, prvo nedeljo v mesecu pa je sveta maša tudi v
Selu in sicer ob desetih trideset. Med tednom so tri maše v Batujah in tri v
Selu. Življenje v župniji Batuje so nam predstavili župnik gospod Ivan Maslo in
njegova sodelavca gospa Majda Novak in gospod Rafael Krkoč. Z gosti sem se
pogovarjala Zlata Krašovec. Pogovor je posnel Bojan Jurešič.
ŽUPNIJA SE JE PREDSTAVILA. HVALA ZA VAŠO POZORNOST IN VABLJENI NA ODKRIVANJE NOVE ŽUPNIJE PRIHODNJI
PONEDELJEK.
Ni komentarjev:
Objavite komentar