petek, 5. april 2013

JEZUS


II
Jezus



Mati Terezijo so nekoč vprašali, naj pove kaj o tem, zakaj danes toliko ljudi težko popolnoma sprejme Kristusovo prisotnost. Izpraševalcu je odgovorila kratko in odkrito: »Ker ga ne poznajo.« To vsekakor ni veljalo v njenem primeru.
Jezus je bil nedvomno središče njenega življenja, kar bi lahko potrdil vsak, kdor jo je poznal. Utelešeni Božji Sin ni bil pojem ali oddaljeno Bivanje ali slika na steni, temveč živa stvarnost. Oseba, ki jo je poznala in s katero jo je povezovalo globoko in zaupno prijateljstvo. Ljubila je Jezusa z »vsemi močmi ženskega srca« do te mere, da Ga je želela »ljubiti, kot Ga ni ljubil še nihče dotlej«. Zaupnost in popolnost te zveze najbolje opisujejo njene besede: »Zame je Jezus moj Bog. Jezus je moj zakonec. Jezus je moje Življenje. Jezus je moje Vse.« Zavzemal je prednostno mesto v njenem življenju in »nič in nihče« je ni mogel ločiti od Njega.
Mati Terezija se je trudila, da bi razumela, se zavedala in posnemala razne značilnosti Jezusovega bivanja na zemlji. Tako je odmaknjeno, preprosto življenje, ki ga je Božji Sin izbral za Svojo človeško podobo, nikdar ni prenehalo navdihovati. Z življenjem v Nazaretu, zakotnem kraju in preprostem delu, ki ga je opravljal kot običajen tesar, in z opravljanjem preprostih vsakodnevnih opravil dolgih 30 let, pri čemer je bil poslušen volji Očeta in podrejen Njegovim bitjem, nam je razkril bližino Boga in vrednost preprostega življenja. Tako ponižno in preprosto življenje v tišini in predanem služenju v izpolnjevanju Božje volje, je bilo tisto, ki ga je želela posnemati.
V svojem kratkem javnem življenju je Jezus »šel delat dobro« (Apd 10,38). Apostolat matere Terezije v vlogi Misijonarke ljubezni je bil slediti Jezusov vzgled, še posebej Njegova prednostna ljubezen do ubogih in Njegova milostna ljubezen do grešnikov. Njen delež v poslanstvu, ki ga je Kristus zaupal Svoji Cerkvi in kar se je skozi stoletja uresničevalo preko različnih karizem[1], se je izkazoval v njenih dejanjih ljubezni za tiste najbolj zapostavljene.
Od vseh skrivnosti Jezusovega življenja je vendar na duši matere Terezije najgloblji vtis pustilo Njegovo Trpljenje. Do širine Božje ljubezni, prikazane v Jezusovih poslednjih urah na zemlji, od smrtnega boja v vrtu Getsemani in križanja, je čutila strahospoštovanje. Križ je bil največji dokaz Njegove ljubezni: »Večje ljubezni nima nihče, kot tisti, ki da življenje za prijatelje« (Jn 15,13). Mati Terezija je pogosto razmišljala o dogodkih okrog Jezusovega Trpljenja, o tem je govorila in kar je najbolj pomembno, svoj odgovor na trpljenje, ki je del vsakega človekovega življenja, je zgradila na Jezusovem primeru. V želji, da bi bila eno s tistim, ki je ljubil do konca in ki je vse pretrpel iz ljubezni do nas, je v povezavi z Njim objela vse trpljenje, da bi s tem pokazala »še večjo ljubezen« do Boga in bi izprosila milost za duše.
Prizadevanje, da bi bila povezana z Jezusom s pomočjo meditacij o skrivnostih Njegovega življenja, kot je opisano v Novi zavezi, v evharistiji, v vsej njeni skrivnostnosti in zakramentalni resničnosti, je bil svojstven način matere Terezije, da je vsakodnevno srečevala Jezusa. Bilo je nujno potrebno za njeno življenje povezano z Njim. Maša, v kateri so bile skrivnosti vere, ki so zgodile preteklosti, ponovno prisotne, je bil najpomembnejša ura vsakega dneva. Da bi bilo njeno življenje resnično žrtvovanje ljubezni, se je združila z Jezusovo žrtvijo v praznovanju evharistije in se Mu ponudila, da bi se strta predala najbolj ubogim med ubogimi. Pri maši je prejela milosti, ki jih je potrebovala, da bi izpolnila tisto, kar je Bog želel od nje tisti dan. Ko se je pokazala priložnost, da je »z lastnim mesom nadoknadila, kar je umanjkalo pri Kristusovem trpljenju«[2], je to sprejela kot uresničitev mašne daritve.

Dnevna evharistična molitev je bila dodatna priložnost, da je sedla k Božjim nogam in Mu prisluhnila. To je bil čas, ko Ga je ljubila in se prepustila njegovi ljubezni. Da mu je povedala o svoji ljubezni in o želji, da bi potešila Njegovo žejo. Tam je bila, da Ga je tešila in da je On tešil njo; ne v čutilih, temveč v resničnosti vere. Skozi tišino jo je Njegova prisotnost napolnila z mirom, močjo in z gorečnostjo, ki jo je oddajala Njegova ljubezen do drugih, še posebej do najbolj ubogih med ubogimi, h katerim jo je poklical služiti.




[1] Krizma je poseben in značilen način duhovnega življenja Božjih služabnikov.
[2] Kol 1,24.

Ni komentarjev: