1. DEL PRIDIGE (2min)
______________________________________________________
2. DEL PRIDIGE (1min 45s)
_____________________________________________________
3. DEL PRIDIGE (1min 23s)
______________________________________________________
4. DEL PRIDIGE (2min 19s)
_____________________________________________________
5. DEL PRIDIGE (2min 18s)
______________________________________________________
6. DEL PRIDIGE (2min 27s)
______________________________________________________
7. DEL PRIDIGE (2min 2s)
LEPO, BLAGOSLOVLJENO NEDELJO!
Besedilo spodaj je zgolj informativno. Pridiga je namreč govorjena besedna zvrst sporočanja. Bila je povedana v Tolminu, kjer sem kot kaplan za nedoločen čas.
1 Najprej ene lepe, sveže pozdrave iz Stične
mladih, kjer smo včeraj bili. Nekateri mladi, ki ste sedaj tukaj, ste tudi
bili. Tisti pa, ki niste bili, vsi ostali prejmite lepe pozdrave od vseh
mladih, ki smo včeraj preživeli dan v Stični. Bili je zelo zanimivo, zelo lepo.
Pripravili smo tudi eno delavnico in pričevali o misijonih, gostili misijonarja
ljubezni, ki živi po duhovnosti blažene matere Terezije. Father-a Steven-a, ki je
doma iz Avstralije. Imel je nagovor za mlade pri maši, potem pri naši
delavnici.
Glede današnje Božje Besede bi mogoče poskušal odgovoriti na
nekaj vprašanj, ki vas begajo in vas navdajajo s strahom, da mogoče delate narobe.
Danes smo poslušali Božjo Besedo, ki jo kot ministrant nikoli nisem razumel –
te čudne besede: mamon, …
Kadar beseda nanese na denar in Cerkev, imamo vsi veliko
povedati. Ali pa z vzdignjenim kazalcem potiho rečemo, da se o tem ne spodobi
govoriti. Verjetno zato, ker to ni le tema Cerkve, ki naj bi bila v tem veliki
zgled, temveč ker je to tema, ki se dotika prav vsakega od nas – našega
življenja, ne samo našega krščanskega.
2 Dotika se nas zato, ker je to del našega
vsakdana in ker se tudi preko njega kaže, kdo pravzaprav smo. Govori o tem, kaj
je za nas pot in kaj je za nas cilj, za kaj bi se sploh splačalo zapraviti
svoje življenje in za kaj ne, govori o tem, kaj je pomembno in kaj postransko
in o tem, kam bi krenili na razpotju. Vsa življenjsko pomembna vprašanja torej.
Tako ni nič čudnega, če je to tako občutljiva tema. Ko gre
za vprašanja o sebi, smo namreč vedno in vsi negotovi. Če bi npr. rekli, da
moramo živeti uboštvo, ki ga oglašuje krščanski slog življenja, tako, da bi vse
premoženje zavrgli ali bili razsipni, bi bilo to neodgovorno do tistih, ki so
se trudili za to premoženje. Če pa bi se za dodaten evro bili sposobni odreči
čemurkoli, če bi zato postali deloholiki, potem bi bilo to pogoltno. Kaj je
prav in kaj narobe? Imamo dve skrajnosti. Vse kar je narejeno z ljubeznijo, naj
si bo hiša, ki jo sezidajo starši ali karkoli, tudi tozemeljskega, vse tisto ni
v noben bran večnosti.
3 Ne bom pozabil kapucinskega patra, ki sem ga letos
srečal v Kalkuti. Rekel mi je, ko je izšla enciklika, prva enciklika papeža
Frančiška 'Luč vere', je rekel, da bo prebral samo tiste knjige, ki jih bo
napisala moja nona. Zato, ker moja nona živi vsakdanje življenje, tisti tam v
Vatikanu pa živijo življenje, ki je udobno. Nona si kuha, pere, vzgaja, vse to
v ljubezni, … To njegovo govorjenje je pretirano, ampak sem ga začutil, da s
tem hoče opozoriti, kako je pomembno vse tisto, od zjutraj, ko vstanemo, kako imamo
urejene prostore, … življenje ene običajne osebe. Kot vidimo se po navadi vse
skupaj reši tako, da se obesimo na eno ali na drugo skrajnost, ker je to najlaže
in ker se v tem počutimo najbolj varne. Tudi s premoženjem je tako. Tako kot
smo že takrat pri ozkih vratih rekli: V zrcalu moramo videti sebe in druge. In
moramo delati ne preveč in ne premalo.
4 In v tem precepu danes priskoči na pomoč Jezus z
evangelijem. Ne zaničuje premoženja. Tudi ko pride stotnik k njemu, Jezus
nikoli ne reče, da ni prav, da ima stotnik veliko premoženje. Edino bogati
mladenič prek razgovora, ko ga vpraša: »Kaj naj naredim, da dosežem večno
življenje. In potem reče: »Spolnjuj zapovedi.« Ta mu odvrne: »Jih že od svoje
mladosti.« In šele potem: »Če hočeš biti popoln, prodaj kar imaš.« Jezus nikoli
ne govori, da so vsi bogataši slabi. Tudi ne, da so vsi reveži dobri. Stvar, ki
odloča o tem, se odvija na drugi ravni. »Kjer je namreč tvoj zaklad, tam bo
tudi tvoje srce.« Stvar se torej razjasni, kadar vemo, kaj je pot in kaj je
cilj. Kdo je v našem življenju gospodar in kdo služabnik.
Ima torej tako imenovano uboštvo kakšno zvezo s tem, koliko
denarja nosim v svoji denarnici, s kako dobrim avtom se vozim in v kako lepi
hiši prebivam? Ne. Ima pa tako imenovano uboštvo veliko zveze v tem, zakaj in
za kaj ali koga imam vse to. Mi je premoženje samo v pomoč, da dosežem neki
višji cilj, ali je premoženje moj cilj in izkoristim vse, da ga dosežem? Če je
cilj pravi, bo tudi pot prava. In poštena in pravična.
Kot bi rekel sv. Avguštin: »In necesariis unitas, in dubiis
libertas, in omnibus caritas.« V nujnih stvareh enotnost, v dvomu svoboda, v
vseh pa ljubezen. Sv. Avguštin torej pravi: »Ljubi in delaj, kar hočeš.«
5 Sveti Frančišek je živel v 13. stoletju, to je
700 let nazaj. In takrat so živeli tudi njegovi posnemovalci in nekateri so
bili še bolj ubogi od njega. Prodali so vse, jedli plesnive sire in podobno, a
danes njihova imena niso znana, šli so v pozabo, čeprav so živeli uboštvo do te
mere, da so trpinčili svoje telo. Niso pa vedeli, da »tam kjer je tvoj zaklad,
tam je tudi tvoje srca«.
Prejšnjo nedeljo sem imel ponovitev nove maše v Vipavskem
križu ob njihovi šagri, popoldne pa sem obiskal Toneta Štrancarja. Prinašam vam
njegove lepe pozdrave. Rekel mi je, da se vas vsak dan spomni in zmoli en rožni
venec za vas. Zvečer pa sem imel mašo tukaj v Tolminu. Bila je mladinska maša,
bolj naravnana na Svetega Duha, predvsem pridiga, saj začenjamo z mladinsko
skupino. Treba je odpreti okna in prepihati, da se prezrači.
Me je pa ta teden nagovarjala predvsem Božja Beseda prejšnje
nedelje o izgubljenem sinu. To bi rad podelil z vami. Tudi ko sem spremljal ta teden
tekme naše reprezentance, je v mislih odmeval evangelij prejšnje nedelje. Ko
smo gledali v sredo tekmo s Francijo, tisti, ki smo jo pač gledali. Jaz sem se takrat
spomnil na tri leta nazaj, ko je bilo ne samo evropsko, ampak celo svetovno
prvenstvo v Turčiji in naša reprezentanca je takrat v četrtfinalu zgubljala z
gostiteljico prvenstva Turčijo. Takrat smo bili prepričani, da jim bo uspelo
nekaj velikega. Morda ste tudi vi verjeli, da so naši fantje sposobni premagati
samega sebe in postati velikani, za vedno izbrisati nalepko majhnosti našega
naroda. Bolj ali manj je bilo že vse znano po borih desetih minutah igre. In z
vsako je bilo kvečjemu slabše. Dokler nisem ugotovil, da so naši povsem
izgubljeni, tako kot ta teden na tekmi s Francozi, in da jih nič več ne more
rešiti.
6 Odšel sem izpred televizije, še preden se je vse
skupaj končalo, prepričan, da se naši ne morejo vrniti. In takrat so bili zares
izgubljeni. Kajti človek je zares izgubljen šele takrat, kadar ve, da nima kam
iti, da so nad njim obupali, da ga nihče ne išče, nihče ne pričakuje. Mar ni
hujši od poraza predvsem občutek, da si sam? Da so obupali nad tabo, da ni
nikogar, ki bi ti bil blizu, ko si na tleh, da nimaš kam nasloniti ramo.
Tako je v mnogih naših porazih. Človeštvo je pač usmerjeno
na uspeh, mi smo ustrojeni na uspeh in rezultate in če jih ni, se zlahka zgodi,
da nad človekom obupamo, ne da bi se zavedli njegove resnične vrednosti, ki se
skriva v trudu, v potu, v poti, v srcu.
To so izgubljene ovce, izgubljeni sinovi sedanjosti. Majhni,
neprilagojeni, mladi, drugačni, slabotni … Pa da ne bom moraliziral, bi vam
rajši povedal eno zgodbo:
''Dva zelo dobra prijatelja sta morala v vojsko. Nekega dne
sta šla oba na fronto, a zvečer je eden od njiju ugotovil, da se drug ni vrnil.
»Moj prijatelj se ni vrnil z bojišča, gospod,« je rekel svojemu oficirju.
»Prosim za dovoljenje, da ga grem iskat.« »Nikakor,« je rekel oficir. »Nočem,
da tvegaš svoje življenje za moža, ki je verjetno mrtev.« Vojak je kljub temu
šel in se čez eno uro vrnil smrtno ranjen, s truplom mrtvega prijatelja. Oficir
je bil besen: »Rekel sem ti, da je mrtev. Sedaj sem izgubil vaju oba. Povej mi,
ali je bilo vredno iti tja, da prineseš truplo?« Umirajoči mož je odvrnil: »Da,
bilo je vredno, gospod. Ko sem prišel k njemu, je bil še živ. In rekel mi je:
»'Peter, vedel sem, da boš prišel.'«
7 Zakaj se je bil izgubljeni sin - prejšnjo
nedeljo smo poslušali ta odlomek - sposoben vrniti? Ker je vedel, da ga oče
pričakuje in sprejema. Ker je vedel, da ni obupal nad njim. Ker ta izgubljeni
sin ve, da ga čaka pred ekranom – ta Oče, stiska pesti in ve, da se bo začel
spet boriti, pa čeprav izgublja za 30 točk. Kajti pravemu očetu ni pomemben
uspeh, ampak zvestoba.
Tega vam ne pravim zato, da boste drugič drugače gledali
tekmo. To vam pravim zato, da boste takrat, ko jo boste igrali, znali tudi
drugim povedati resnico o Očetu, ki vztraja pred ekranom in ki ploska za vsak
koš. Da bi zato, ker veste, da nekdo ni obupal nad vami, tudi vi ne obupovali
nad drugimi. Da boste vedeli, da je poraz dober tudi zato, da se spet zavem
svoje resnice: brez ljubezni nisem nič.
Želim vam, da bi znali vsak trenutek, vsako razočaranje tega
tedna, bolečino, žalost ali veselje povezati z Jezusovim naukom? Pustite se
prepustiti Božji Besedi, ki vas nagovori, naj zazveni v vas. Prosite svetnike,
ta teden goduje tudi naš blaženi Anton Martin Slomšek, čigar nedeljo danes
obhajamo, pa veliki pater Pij in ostali, ki se jih zdaj trenutno ne spomnim. Obljubljam
vam, da bo takrat vsako razočaranje, bolečina, žalost, vsak trenutek eno samo
veselje. In tega veselja vas resnično želim.
Amen.
________________________________________
1!
Ni komentarjev:
Objavite komentar