sreda, 26. avgust 2015

ZALOŽBA DRUŽINA: Kjer je ljubezen, tam je Bog

Kjer je ljubezen, tam je Bog

»Najpomembnejša dodana vrednost knjige je ta, da je mati Terezija svetnica iz našega časa. Čeprav imajo svetniki, ki nam jih je Cerkev postavila za zgled, veliko povedati tudi po več sto letih, gotovo lahko sodobnega bralca še bolj nagovorijo prizori iz današnjega sveta, ki jih je svetnica iz Kalkute sama doživela in jih opisuje v preprostem jeziku,« je na predstavitvi dejal prevajalec knjige Blaž Batagelj. Po knjigi Pridi, bodi moja luč, ki nam mater Terezijo predstavlja predvsem kot pričevalko, nam nova knjiga predstavlja to veliko svetniško osebnost kot učiteljico in vodnico. Knjiga obsega pet delov, ki poskušajo izčrpno predstaviti učenje matere Terezije. V prvem delu spregovorijo o Bogu, ki je ljubezen, v drugem o Jezusu, tretji del je posvečen praktičnim napotkom, kako preseči ovire in zares ljubiti, četrti in peti del pa govorita o tem, kako udejanjati našo vero s pomočjo ljubezni in kako z življenjem v ljubezni prinašati srečo drugim. Knjigo sta v sozaložbi izdali založbi Novi svet in Družina.




VIDEO POSNETEK S PREDSTAVITVE:


Sledi predstavitev druge knjige, ki se nekako, čeprav je nastala prej, je napisana v duhu te okrožnice. Tudi v tej je veliko govora o ljubezni in sočloveku. Knjigo 'Kjer je ljubezen, tam je Bog' matere Terezije smo izdali v sozaložništvu z založbo Novi svet. Gre na nek način za nadaljevanje prve knjige matere Terezije 'Pridi, bodi moja luč', ki je izšla pred leti in je doživela tudi v Sloveniji zelo velik odziv. Besedo dajem kar prevajalcu knjige matere Terezije Blažu Batagelju, da nam jo predstavi, ker jo tudi verjetno najboljše pozna.
Tako. Hvala za besedo. V čast mi je, da sem tukaj in predstavljam pač to knjigo ob okrožnici papeža Frančiška.

Vrnil sem se 15 dni nazaj iz Kalkute, kjer sem bil s skupino mladih in iz Bolgarije, kjer smo pomagali sestram misijonarkam ljubezni, in sem iz prve roke v Kalkuti doživel, so me sestre pocukale za rokav, so rekle: 'Zdaj je papež izdal okrožnico. Na, tukaj jo imaš. Preštudiraj jo, boš imel predstavitev za sestre.' Ali pa en pogreb pa je bilo treba ga imet v eni sobi, tam v stanovanju, kjer so bili čisto revni, in potem je rekla: 'Zdaj pa prosi Marijo, da ti pomaga.' In potem sem za hip pomolil. Šel sem do pokojne, jo pokrižal na čelu in jo poljubil, kar nikoli ne bi, prav s to vero, kot Jezus, ki se jo je dotaknil in otroci so se umirili, ker prej je bil tak džumbus in so tudi oni naredili isto. Tako da, polno je dogodivščin. Sem hvaležen založbi, ko smo se lahko zmenili, da sem potem to knjigo podaril našim primorskim duhovnikom ob posvečenju, ko sem jih povabil na novo mašo. Za novinarje sem pripravil (list), ki ga boste dobili pri gospodu Djuriju, list s predstavitvijo. 

Gre za nekakšno nadaljevanje, kot je že omenila (moderatorka), knjige oziroma dela Pridi, bodi moja luč, ki je mater Terezijo predstavil predvsem kot pričevalko, kot zgled. Zadnje delo pa jo predstavlja kot učiteljico, vodnico, ki pelje skozi vsa duhovna področja. Knjiga obsega pet delov, ki poskušajo izčrpno predstaviti učenje matere Terezije. V prvem delu spregovori o Bogu, ki je ljubezen. V drugem o Jezusu. Tretji del je posvečen praktičnim napotkom, kako preseči ovire in zares ljubiti. Četrti in peti del pa govorita o tem, kako udejanjiti našo vero s pomočjo ljubezni in kako z življenjem v ljubezni prinašati srečo drugim. Vsak del ima na začetku kratek uredniški uvod, ki sistematično povzame tematiko. Vsebina pa je predstavljena v obliki izrekov, misli in odlomkov iz govorov matere Terezije. Odlomki so kratki, obsegajo le stavek pa tja do dveh strani, a vseeno dovolj poglobljeni, da dajo misliti. Največja dodana vrednost knjige pa je po mojem mnenju ta, da je mati Terezija svetnica iz našega časa. Čeprav imajo svetniki, ki nam jih Cerkev postavlja za zgled, veliko povedati tudi po več sto letih, gotovo lahko sodobnega bralca še bolj nagovorijo prizori iz današnjega sveta, ki jih je svetnica iz Kalkute sama doživela in jih opisuje v preprostem jeziku. Knjiga je primerna tako rekoč za vsakogar, ki ga privlači duhovnost matere Terezije. Lahko je o njej slišal le malo – recimo te punce, 17 jih je bilo v Bolgariji in fantje, dijaki, ki smo bili v Bolgariji, nekateri enkrat na leto gredo k maši. In smo prebirali to knjigo, potem da so tudi spoznali duhovnost v praksi in tako, in jih je zelo navdušila. In so tudi oni prav rekli kot pravi tudi odlomek iz knjige z naslovom RHP: »Ljubimo drug drugega. Ljubimo drug drugega tako kakor ljubimo Jezusa. V Nazaretu so imeli ljubezen, edinost, molitev, žrtvovanje in težko delo. Še posebej pa so imeli globoko razumevanje, hvaležnost za druge ter pozornost do drugih.« To se pravi: R kot razumevanje, H kot hvaležnost, P kot pozornost. Se pravi, naj ta RHP virus okuži ne samo teh 17 mladih, ki smo bili v Bolgariji in teh 7 mladih študentov in dijakov, ki smo bili en mesec v Kalkuti, ampak naj okuži tudi druge v Sloveniji. 

Moje življenje in poznavanje z materjo Terezijo se je začelo 7 let nazaj, ko sem prvič bil v misijonu v Kalkuti, tam se mi je zgodilo en tak prevrat v mojem življenju in tudi najbolj sem dozorel kot moški in tako, zato sem to izkušnjo želel predati tudi drugim mladim. Potem pa še ena prednost te knjige. Za vse, ki želijo imeti misli matere Terezije v enem sistematičnem okviru skupaj zbrane. Ta knjiga to omogoča. Je pa tudi zaradi svojega preprostega jezika odlično duhovno branje tudi za tiste, ki si s teološko govorico niso preveč domači, da jih le privlači šola ljubezni. Tako.
Hvala lepa. Se je mogoče medtem porodilo kakšno vprašanje za naše goste kljub izčrpnim predstavitvam.

Ni komentarjev: