sobota, 28. november 2015

UČENJE ZA ŽIVLJENJE 1. DEL (delovno gradivo)

(38:49) Na kakšnih vrednotah naj bo utemeljen sodobni izobraževalni sistem? Strokovnjaki se strinjajo, da je sta vzgoja in izobraževanje celota, ki ju ni mogoče ločiti, saj učitelj pri učenju vedno tudi vzgaja (preko lastnih vrednot in pogledov na svet). Kljub temu, pa so mnenja kakšne vrednote naj bi vzgajal šolski sistem in ali jih je sploh dolžan, različna. Javni dogodek in moderirana spletna razprava z naslovom »Učenje za življenje – vrednote v izobraževalnem sistemu« sta bila namenjeni oblikovanju zaključkov glede stališč in vrednot, ki naj bi jih šola privzgajala in predloge za oblikovanje temu primernega sistema šolstva. Izhodišče razprave je temeljilo na prepričanju, da sta tako razvoj posameznika kot napredek družbe v veliki meri odvisna od vrednot, ki jih živimo in podajamo naslednjim rodovom. Današnji otroci bodo jutri vodili in gradili našo prihodnost. Zato je vprašanje izobraževanja in vzgoje eno najpomembnejših vprašanj razvoja družbe. Sodelovali so: – Dr. Bogomir Novak, višji znanstveni sodelavec Pedagoškega inštituta; – Profesorica Marjeta Tanko, predstavnica novega vala učiteljev; – Doc. dr. Kristjan Musek Lešnik, psiholog; – Dr. Andreja Barle Lakota, direktorica urada za razvoj šolstva, na Min za šolstvo in šport; – Profesorica Barbara Fortuna, ravnateljica Gimnazije Euro šola Ljubljana Na pogovornem večeru so gostje skupno ugotovili, da so vrednote v izobraževalnih ustanovah integracija sodelovanja med učenci, starši in učitelji. Vrednot se tako ni moč naučiti, lahko se jih samo soustvarja. Predvsem ima tu ključno vlogo vpeljevanje staršev v sistem izobraževanja. Velik poudarek je bil skozi celotno okroglo mizo na kvalitetni komunikaciji ter na sodelovanju znotraj trikotnika učenec – starši – šola. Ugotavljali so, da je bilo v tej smeri vpeljanih veliko novosti in da šole uvajajo projekte, s katerimi bi zadovoljile potrebe po bolj kvalitetnem učnem procesu. Gostje so si bili enotni, da naj bi bil dober učitelj tako kompetenten kot tudi iskren. Strinjali so se, da naj bi današnjega učitelja odlikovala predvsem čustvena inteligentnost ter lastno navdušenje do podajanja učne snovi.

Ni komentarjev: